چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

احکام اعدام دستکم ۸ زندانی در کرج و سمنان اجرا شد

0
810

حقوق بشر در ایران  – امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، احکام اعدام ۳ زندانی متهم به جرائم موادمخدر در زندان قزلحصار کرج اجرا شد. همچنین، چهار زندانی منهم به (تجاوز به عنف) و محبوس در زندان رجایی شهر کرج، اعدام شدند. از سوی دیگر، نجم الدین محمدی(اسحاق زهی)، زندانی متهم به جرائم (موادمخدر) و محبوس در زندان استان سمنان نیز اعدام شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از صدا و سیما، سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، حسین پنجک، عبدالحسین امامی مقدم (اهل کوهدشت) و بابک آقایی، سه زندانی متهم به (حمل و توزیع موادمخدر) در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند.

براساس این گزارش، محکومان این پرونده ابتدا در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳، به همراه ۳ نفر دیگر، به اتهام (حمل و توزیع موادمخدر) در پوشش (باند پنجک) توسط ماموران پلیس مبارزه با  موادمخدر، دستگیر و پس از طی مراحل قضایی در دادگاه انقلاب کرج،‌ حسین پنجک، عبدالحسین امامی مقدم و بابک آقایی، به اعدام و ۳ نفر دیگر نیز به حبس تعزیری محکوم شدند.

پس از اعلام فرجام خواهی و ارجاع پرونده آنها به شعبه دیوان عالی کشور، احکام اعدام آنها عینا تائید و پرونده حسین پنجک، عبدالحسین امامی مقدم و بابک آقایی، به واحد اجرای احکام ارجاع شد.

همچنین، در زمان دستگیری این افراد، میزان ۱ کیلو کوکائین، تریاک و شیشه نیز از آنها توقیف شده بود.

با توجه به اینکه حسین پنجک، عبدالحسین امامی مقدم و بابک آقایی، برای اجرای احکام اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند، سحرگاه امروز خانواده این زندانیان در مقابل درب ورودی زندان مذکور تجمعی را برگزار کرده بودند که ماموران گارد زندان با استفاده از سلاح های جنگی و شلیگ گلوله در صدد سرکوب آن شهروندان برآمدند. 

سازمان حقوق بشر ایران هم با انتشار خبری اعلام کرد؛ سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، احکام اعدام ۴ زندانی متهم به (تجاوز به عنف) در زندان رجایی شهر کرج اجرا شد.

براساس این گزارش، جملگی هر ۴ متهم این پرونده که از هویت آنها تا این لحظه اطلاعی حاصل نشده از بابت اتهام (تجاوز به عنف) دستگیر و به اعدام محکوم شده بودند.

اجرای احکام اعدام این ۴ زندانی، تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

کمپین فعالین بلوچ هم با انتشار خبری اعلام کرد؛ سحرگاه سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، نجم الدین محمدی، متولد: ۱۳۶۵، فرزند: محمدعلم، متاهل دارای دو فرزند،‌ اهل روستای مرزی میلک از توابع هیرمند، ساکن: شهرستان دامغان، زندانی متهم به جرائم (موادمخدر) و محبوس در زندان مرکزی استان سمنان، اعدام شد.

براساس این گزارش، نجم الدین محمدی(اسحاق زهی)، در سال ۱۳۹۹ به اتهام (حمل و نگهداری موادمخدر) در استان سمنان، دستگیر و و پس از طی مراحل قضایی در دادگاه انقلاب آن استان به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام صادره بر علیه نجم الدین محمدی(اسحاق زهی)، در شعبه دیوان عالی کشور، عینا تائید و پرونده وی به واحد اجرای احکام کیفری ارجاع شده بود.

لازم به اشاره است، طی هفته های اخیر، اجرای احکام اعدام زندانیان متهم به (قتل عمد)، جرائم (موادمخدر) و حتی (زندانیان سیاسی) و (عقیدتی) با سرعت بیشتر در حال انجام است و این کار فقط به جهت گسترش ارعاب در جامعه برای گسترش سرکوب شهروندان است.

پس از انتصاب غلامحسین محسنی اژه ای به عنوان رئیس قوه قضائیه و ادعای او برای تسریع انجام کار پرونده های قدیمی در نتیجه اجرای احکام اعدام در راستای بخشنامه کاهش جرائم کیفری کشور با سرعت بیشتری انجام می شود و این روند منجر به اعتراض سازمان عفو بین الملل، نسبت به این امر شد و در تاریخ ۵ مرداد ماه ۱۴۰۱، با انتشار گزارشی، به تشریح وضعیت اجرای احکام اعدام در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی در ایران پرداخت.

همچنین، در تاریخ ۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، در گزارش دوره ای خود از موارد نقض حقوق بشر در ایران به روند افزایشی صدور و اجرای احکام اعدام در ایران اعتراض کرد.

به دلیل عدم شفافیت مقامات ایران، پی بردن به تعداد واقعی اعدامها در این کشور دشوار است و قطعا تعداد به مراتب بالاتر از رقم اعلام شده است.

صدور و اجرای احکام اعدام، ناقض اسناد بین المللی حقوق بشر از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر و مفاد میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است. 

برچسب هااجرای حکم اعدامنقض حقوق شهروندیتجاوز به عنفاعدامیزندان قزلحصار کرجزندان قزل حصار در کرجمجازات اعدام باند پنجکاعدام حسین پنجکمواد مخدرنقض حقوق بشرشهروندان بلوچحقوق بشر ایرانزندان قزل حصار کرجموادمخدر در ایرانپنجکاعدام عبدالحسین امامی مقدمدامغانشهرستان دامغانموادمخدربند 6 زندان قزلحصار کرجنجم الدین محمدیعبدالحسین امامی مقدمجرایم موادمخدر در ایرانحکم اعدامکوهدشتزندان سمنانحکم اعدام در ایرانبند زنان زندان قزلحصارنجم الدین اسحاق زهیحسین پنجککوهدشت استان لرستاناستان لرستاناجرای اعداماعدامقاچاق موادمخدرزندان قزلحصار در کرجزندان قزلحصارکرجبابک آقاییدامغان سمنانزندان قزلحصارجرائم موادمخدردادگاه انقلاب کرجاعدامیانمواد مخدر در ایرانزندان قزلح حصاربابک آقائیزندان مرکزی سمنانجرائم مواد مخدرجرائم مواد مخدر در ایرانشهرستان کوهدشتجرایم موادمخدرزندان قزل حصاراعدام بابک آقاییاعدام در ایرانمجازات اعدام در ایرانحقوق شهروندی در ایراناعدام در زنداندادگاه انقلاب سمناناعدام در زندان قزلحصار کرجاعدام در زندان قزل حصاراعدام بابک آقائی

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading