چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

ادامه رشد کلیساهای زیرزمینی در ایران

0
635

کلیساهای-زیرزمینی-در-ایران-765x510.jpgبا وجود اقدامات و سخت‌گیری‌های حکومت ایران برای جلوگیری از گسترش مسیحیت، رشد کلیساهای زیرزمینی در ایران ادامه دارد. به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از فاکس نیوز، صدها تن از شهروندان ایران به دین مسیحیت گرویده و در مراسم بزرگی که معمولا در کلیساهای زیرزمینی در خانه‌های مردم در نقاط مختلف کشور برگزار می شوند، غسل تعمید داده می شوند. یک نهاد ترویج مسیحیت به نام کلیسای ایلام تخمین می زند که در ماه جاری میلادی بیش از ۲۰۰ ایرانی و افغان در یک مراسم بزرگ و مخفیانه که در جوار مرز ایران برگزار شده غسل تعمید داده شدند. رادیو فردا در این باره نوشت؛ مانی عرفان، موسس و مدیرکل جامعه ارشاد مسیحیت (سی سی ام) که بیش از دو دهه در جنبش کلیساهای زیرزمینی ایران مشارکت داشته می گوید:«این افزایش نجومی است و اکثر آنها را جوانان تشکیل می دهند. ما آن را یک موج بیداری توصیف می کنیم.»

مانی عرفان می افزاید بخش اعظم جوانان ایران از قوانین مذهبی سرکوبگرانه حکومت که معمولا آموزشهای اسلام را مخدوش می کند به تنگ آمده اند.

وی می گوید «جوانان کلافه شده و به دنبال گزینه‌های دیگری به جای رژیم و اسلام می گردند. برای آنها فرهنگ غرب و کلیسای مسیحی بسیار جذاب است. به یک فرهنگ برای مبارزه با فرهنگ حاکم بدل شده که می توان آنرا مخالفت با انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران قلمداد کرد.»

بخش اعظم مسیحیان ایران ناگزیرند منابع آموزش مسیحیت را از طریق ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و یا تشکیل جلسه در منازل کشیشان و سایر و راهنماهای مذهبی دریافت کنند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading