چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

ارجاع پرونده‌ رضا خندان و فرهاد میثمی به دادگاه انقلاب

0
619

محمد مقیمی .jpgمحمد مقیمی وکیل مدافع رضا خندان همسر نسرین ستوده، از صدور کیفرخواست در پرونده موکلش خبر داد و گفت “پرونده فعلا تعیین شعبه نشده است”. این وکیل دادگستری درباره آخرین وضعیت پرونده فرهاد میثمی موکل دیگرش نیز گفت که “اتهام موکلم اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی است و این پرونده هم به دادگاه انقلاب ارسال شده ولی هنوز تعیین شعبه نشده است”.

به گزارش حقوق بشر در ایران , محمد مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با پرونده رضا خندان اظهار کرد: “کیفرخواست پرونده موکلم صادر شده و به دادگاه انقلاب ارسال می شود.وی افزود: پرونده فعلا تعیین شعبه نشده است . گفتنی است که حقوق بشر در ایران پیشتر مورخ سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۷، در گزارشی از بازداشت رضا خندان در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی خبر داده بود. بازداشت رضا خندان در پی احضار تلفنی روز دوشنبه ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۷، صورت گرفته و آقای خندان گفته بود به دلیل غیرقانونی بودن احضار تلفنی به اداره اطلاعات نمی‌رود و تهدید به بازداشت شده بود. همچنین قبل‌تر حقوق بشر در ایران در مورخ شنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۹۷، در گزارشی از بازرسی منازل رضا خندان، محمدرضا (داوود) فرهادپور، ژیلا کرم‌زاده مکوندی و خواهر آقای خندان توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات خبر داده بود.

رضا خندان پیشتر در ارنباط با این بازرسی به حقوق بشر در ایران گفته بود: “نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات فقط به دنبال بج (پیکسل‌)هایی بودند که روی آنها جمله “من به حجاب اجباری اعتراض دارم” نوشته شده است. در حین بازرسی تعدادی از نامه‌های همسرم نسرین ستوده که از زندان نوشته بود را نیز با خود بردند”.

https://audiomack.com/song/5494716/2018-09-02-20-08-17

محمد مقیمی درباره آخرین وضعیت پرونده فرهاد میثمی موکل دیگرش نیز گفت: “اتهام موکلم اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی است و این پرونده هم به دادگاه انقلاب ارسال شده ولی هنوز تعیین شعبه نشده است”.

وی در مدت زمان بازجویی به «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به حجاب به عنوان یکی از مقدسات ضروری اسلام» متهم شد.

لازم به ذکر است، عصر روز سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ فرهاد میثمی فعال مدنی در کتابخانه شخصی خود بازداشت شد و از تاریخ ۱۰ مردادماه در اعتراض به بازداشت خود و سلب امکان معرفی وکیل اختیاری دست به اعتصاب غذا زد و در شرایط جسمی نامناسبی به‌سر می‌برد.

پیش از این سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای از مقامات ایران خواست تا سرکوب مدافعان حقوق بشر را پایان بخشد و فوراً این مدافعان حقوق بشر را که ظاهراً به صرف انتقادهای مسالمت‌آمیزشان دستگیر شده‌اند آزاد کنند. این سازمان در بیانیه خود به بازداشت و اعتصاب غذای فرهاد میثمی نیز اشاره کره بود.

همچنین سازمان عفو بین‌الملل نیز طی بیانیه‌ای در واکنش به سرکوب جامعه مدنی و بازداشت‌های غیرقانونی وکلا و فعالان حقوق بشر از جمله فرهاد میثمی از مقامات ایرانی درخواست کرد تا این افراد را فورا آزاد کرده و تضمین کنند که هر فرد بازداشت شده از زمان دستگیری به وکیل دسترسی داشته باشد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading