جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

اعتراض‌ به فقر و استبداد مذهبی به دیگر شهرهای ایران سرایت کرد

1
893

Eteraz_2.jpgخبرها و گزارش های تصویری پراکنده در شبکه های اجتماعی حاکی از آن است که برغم تدابیر شدید امنیتی اعتراض ها و تظاهرات عمومی علیه فقر و گرانی و استبداد مذهبی در ایران به سرعت به دیگر شهرهای ایران از جمله کرمانشاه سرایت کرده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران ،  در کرمانشاه، شیراز ، قم، رشت و برخی دیگر شهرها تظاهرکنندگان در شعارهایشان خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده اند و بطور مستقیم رهبر جمهوری اسلامی ایران، علی خامنه ای را هدف اعتراض های خود قرار داده اند. آنان از جمله در شعارهایشان گفته اند : “ملت گدایی می کند، آقا خدایی می کند” یا “ملت گدایی می کند، آخوند خدایی می کند”، “سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن”، “یا مرگ یا آزادی”، “پلیس برو دزد را بگیر”.

به گفته خبرگزاری فرانسه رسانه های دانشجویی در داخل کشور بعضن نوشته اند که حکومت عملن در برخی شهرها از جمله تبریز، کرمان و تهران وضعیتی مشابه حکومت نظامی ایجاد کرده است و با مستقر کردن پلیس ضدشورش در میدان ها و معابر عمومی می کوشد مانع از برگزاری تجمعات اعتراضی مردم بشود.

بیشتر بخوانید: امام جمعه تهران : برای جلوگیری از اعتراض ها، نباید فضای مجازی را آزاد بگذاریم
بیشتر بخوانید: تظاهرات مردمی و بحرانی که علی خامنه ای با آن روبروست
با این حال، تجمعات اعتراضی امروز در بسیاری از دیگر از شهرهای کشور از جمله قوچان، قم، رشت، اصفهان، خرم آباد برگزار شد. شرکت کنندگان در تظاهرات از نیروی انتظامی می خواستند که به صفوف تظاهرکنندگان بپیوندند.

در این حال، دادستان مشهد، حسن حیدری، گفته است که دست کم ۵٢ نفر در جریان اعتراض های خیابانی روز پنجشنبه در این شهر دستگیر شده اند. او افزوده است که علت این دستگیری ها شعارهای به گفتۀ او “ساختارشکنانه” و “تُند” علیه نظام اسلامی است که از سوی تظاهرکنندگان سر داده شد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading