جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

اعتصاب غذای اسماعیل احمدی راغب در زندان اوین/ بلاتکلیفی پس از گذشت شش هفته از زمان بازداشت

0
918

اسماعیل-احمدی-راغب-765x510.jpgاسماعیل (زرتشت) احمدی راغب که شش هفته پیش از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده، طی دوازده روز گذشته در اعتراض به بلاتکلیفی در اعتصاب غذا به سر برده است. به گزارش حقوق بشر در ایران، اسماعیل احمدی راغب، فعال مدنی، علی‌رغم تعیین وثیقه از سوی دادگاه، به دلیل مخالفت وزارت اطلاعات همچنان در بازداشت به سر می‌برد؛ این فعال مدنی ۲۳ آذرماه از بند ۲۰۹ به بند ۴ زندان اوین منتقل شده و در ۲۹ آذرماه برای دومین‌بار طی بازداشت اخیر، دست به اعتصاب غذا زده است. یک منبع مطلع دراین‌باره به خبرنگار تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: “آقای احمدی در روزهای اول بازجویی در اعتراض به محرومیت از حق تماس و برگزار نشدن دادگاه دست به اعتصاب غذا زده بود و پس از مدتی به اعتصاب خود پایان داد. ایشان در ۲۹ آذرماه در اعتراض به بلاتکلیفی، مجدداً اعتصاب غذای خود را از سر گرفته و اکنون پس از ۱۲ روز در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.” گفتنی است روز چهارشنبه ۸ دی‌ماه، اسماعیل احمدی راغب در دهمین روز اعتصاب غذا به علت وخامت حالش و افت فشار به بهداری زندان اوین انتقال داده شد و علی‌رغم وضعیت نامساعد جسمانی از تزریق سرم خودداری کرد. این در حالی است که وی از بیماری‌های قلبی نیز رنج می‌برد.

این فعال مدنی پیش‌تر در سوم آذرماه در دادگاه انقلاب به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محاکمه شده است و هم‌اکنون در بند چهار زندان اوین به‌صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شود.

نیروهای امنیتی صبح روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه با مراجعه به منزل اسماعیل احمدی راغب، ضمن بازداشت این فعال مدنی وسایل شخصی وی را ثبت و ضبط کرده بودند.

آقای احمدی راغب که سابقه بازداشت دارد، پیش‌تر به دلیل انتشار مطالب انتقادی در صفحه شخصی خود به «تبلیغ علیه نظام» متهم و از سوی دادگاه انقلاب شهریار به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

در تاریخ ۲ آذرماه سال ۹۴ اسماعیل احمدی راغب در مقابل زندان اوین به همراه تعدادی دیگر از فعالین و معترضین بازداشت در شانزدهم آذرماه با قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد.

برچسب هاموضوعات روز

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading