جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی در زندان مرکزی اردبیل

0
755

download.jpgعمر فرهنگ، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی اردبیل، هم اکنون در آستانه پنجمین روز از اعتصاب غذای خود، در شرایط جسمی وخیمی به سر می‌برد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، عمر فرهنگ، زندانی سیاسی، در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین به وضعیت جسمانی‌اش و محرومیت از حق درمان از روز ۲۷ فروردین‌ماه سال ۹۶ اقدام به اعتصاب غذا کرده است. وی به دلیل فشارهای حاصل از حبس طولانی‌مدت، سوءتغذیه و کیفیت پایین غذا و بهداشت در زندان، به قارچ و مشکلات حاد روده دچار شده است. بیش از سه سال است که غده‌ای در ناحیه گردن و گلوی این زندانی سیاسی به وجود آمده که طبق توصیه پزشکان باید هر چه سریع‌تر تحت عمل جراحی و درمان‌های تخصصی قرار بگیرد، اما مسئولین قضایی، از اعزام وی به بیمارستان، خودداری می‌نمایند.

علیرغم پیگیری‌های مکرر خانواده و نامه‌های خود عمر فرهنگ به مسئولین قضایی جهت اعزام به بیمارستان و انجام مراحل درمانی، مسئولین با بی‌توجهی نسبت به وضعیت حاد بیماری این زندانی سیاسی، پاسخی به تقاضای آنان نداده و هم چنان از اعزام وی به مرخصی درمانی و یا بیمارستان جلوگیری می‌نمایند.

عمر فرهنگ متولد سال ۱۳۵۱ و ساکن ارومیه دارای همسر و دو فرزند است.

این کنشگر سیاسی در سال ۱۳۸۷ در ارومیه دستگیر و سپس در دادگاه به اتهام «همکاری با گروه پژاک» به ده سال حبس و تبعید به زندان مرکزی اردبیل محکوم شد.

وی هم‌اکنون در نهمین سال حبس دوران محکومیت ده ساله خود را به‌صورت تبعید در زندان اردبیل سپری می‌کند.

برچسب هاموضوعات روز

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading