جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

افزایش فشارهای روحی و روانی بر بهفر لاله زاری زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین

0
693

رضوان بیگیاعمال فشار روحی و روانی مسئولان زندان اوین بر بهفرلاله زاری , زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین با ایجاد فرافکنی و حاشیه سازی پیرامون این ایشان و سرقت لوازم شخصی وی صورت گرفته است .
به گزارش حقوق بشر در ایران ,کلیه لوازم و مدارک مهم و ضروری بهفر لاله زاری زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین صبح امروز ۲۸ شهریور ماه در داخل زندان به سرقت رفته است . بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران بهفر لاله زاری گفته است مسئولین زندان وقتی که موضوع را فهمیده اند این زندانی را مورد تمسخر و اذیت و آزار قرار داده و هیچ گونه همکاری جدی جهت پیدا کردن لوازم ضروری و شخصی ایشان نکرده اند .لازم به ذکر است , اکثر مکانهای داخل بندهای زندان اوین و دیگر سالنها و اتاقهای این زندان به دوربین های مدار بسته مجهز میباشد . این منبع مطلع در ادامه گفت , وقتی که فردی از مسئولان زندان خواسته که با بررسی دوربین نسبت به پیدا کردن فرد سارق اقدام کنند ,مامورین و مسئولین زندان  در جواب آنها گفتند که دوربین اینجا برای اینکارها نیست و نمیشود به شما بگوییم که سارق چه کسی هست! لازم به توضیح است که بهفر لاله زاری بعلت فشار روحی و روانی و تنش های داخل زندان به بیماریهای مختلفی از جمله , بیماری آسم و بیماری قلبی و همچنین اگزمای پوستی مبتلا شده است و تا به امروز هیچ گونه همکاری از طرف مسئولان زندان اوین در جهت مداوای این زندانی عقیدتی صورت نگرفته است که همین مساله مشکلات عدیده ای را برای ایشان بوجود آورده است .

حقوق بشر در ایران , چندی پیش در گزارشی پیرامون وضعیت جسمی وخیم بهفرلاله زاری اطلاع رسانی کرده بود .

همچنین این زندانی سیاسی در یک فایل صوتی پیرامون وضعیت خود که چگونه بازداشت و محکوم گردیده است اطلاع رسانی کرده بود .

همچنین همسر این زندانی سیاسی چندی پیش با انتشار یک نامه اعتراضی پیرامون وضعیت خطرناک آقای لاله زاری اطلاع رسانی کرده بود .

با توجه به اتفاق افتاده پیرامون این زندانی سیاسی این احتمال وجود دارد که این اقدام و سرقت تعمدی بوده و مسئولین زندان قصد آزار و اذیت و تحریک روانی آقای لاله زاری و خانواده ایشان را داشته باشند تا از این طریق تماس بهفرلاله زاری با خانواده اش را قطع کنند.

لازم به ذکر است که , این چهارمین بار است که وسائل شخصی و ضروری بهفر لاله زاری در زندان به سرقت رفته و هر بار به قصد ایجاد شکنجه های روحی و روانی توسط زندانیان غیرسیاسی (مالی) و خود مسئولین زندان بوده ، و آنها هربار قصد ایجاد مزاحمت و آزار این زندانی و همسرش را داشته و دارند. و گاها به همین ترتیب و ترفند برای زندانیان سیاسی در داخل زندان تشکیل پرونده های تعمدی داده تا آنها و خانواده هایشان را تحت فشار روحی و روانی و جسمی بگذارند.
لازم به ذکر  است که دادیار دادسرای ویژه امنیت واقع در خیابان ارگ در تهران و دادیار پرونده بهفر لاله زاری؛ امیر مسعود مداحیان و سایر مسئولین زندان اوین همواره از دادن داروهای ضروری و پوشاک ضروری که توسط همسر و سایر نزدیکان برای این زندانی عقیدتی ارسال می شود ممانعت کرده و بقا بیان اینکه چون ایشان زندانی سیاسی هست اجازه آوردن وسایل مهم هرچند حیاتی و ضروری را برای او ندارید.

بهفرلاله زاری حقوقدان و پژوهشگر ؛ به اتهام توهین به مقدسات و توهین به رهبری به وسیله مطبوعات ( بعلت نقد و تحلیل قانون مجازات اسلامی در یک مقاله و انتشار آن در صفحه فیس بوک شخصی خود ) به ۷ سال حبس در مجموع محکوم گردید که دو سال از آن به اتهام توهین به رهبری و پنج سال دیگر مربوط به توهین به مقدسات و نقد قانون مجازات اسلامی و فعالیت در فضای مجازی بوده است .  در زمان اجرای حکم حبس ایشان با توجه به قانون تجمیع جرائم مدت زمان پنج سال حبس برای این زندانی عقیدتی لازم الاجراء گردید .

لازم به ذکر است که پرونده ایشان در دست دادسرای فرهنگ و رسانه و به دادیاری امیر مسعود مداحیان میباشد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading