چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

بازداشت تعدادی از معترضان در تجمع ایرانشهر

0
615

2017-07-30-11-59-19.jpgدر تجمع اعتراضی روزگذشته مورخ ۲۷ خرداد ماه در ایرانشهر در مقابل فرمانداری تعدادی از تجمع کنندگان بازداشت شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین فعالین بلوچ، در پی تجمع مسالمت آمیز روز گذشته مورخ مردم ایرانشهر در مقابل فرمانداری  خرداد ماه این شهر در خصوص تجاوز به عنف یک گروه بزهکار به زنان تعدادی از تجمع کنندگان بازداشت شدند. هویت یکی از بازداشت شدگان “عبدالله بزرگ زاده” فرزند غلام قادر که منزلش در نزدیکی محل تجمع است، عنوان شده است. همچنین گزارشهای از بازداشت پنج نفر دیگر که تا کنون هویتشان به دست نیامده دریافت شده است.از آمار دقیق بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست. تجمع روز گذشته در پی فراخوان های در شبکه های مجازی برای پرسشگری از فرماندار و مسئولان شهر ایرانشهر در خصوص نا امنی های اخیر این شهر برگزار شد. مولوی طیب ملازهی امام جمعه ایرانشهر از وجود یک باند تبهکار پرده برداشت که تا کنون به ۴۱ زن تجاوز به عنف کرده اند.

در اصل ۲۷ قانون اساسی به طور مستقیم حق برگزاری تجمعات اعتراضی بدون سلاح از حقوق واجب هر شهروند مورد تاکید قرار گرفته ولی نوع برخورد سرکوبگرایانه حکومت در ایران با روشی هجومی و سرکوب میباشد .

در همین خصوص در ماده ۴۴ منشور حقوق شهروندی دولت حسن روحانی آمده است: “حق شهروندان است که آزادانه و با رعایت قانون نسبت به تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها و شرکت در آن‌ها اقدام کنند و از بی‌طرفی دستگاه‌های مسئول و حفاظت از امنیت اجتماعات برخوردار شوند”.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading