جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

بازداشت خدیجه نیسى در اهواز

1
970

خدیجه نیسى در پی مشارکت در تجمع معترضان اهوازی به وقایع روستای جلیزی بالا منطقه دهلران امروز در شهر اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶، خدیجه نیسى، شهروند اهل اهواز مرکز استان خوزستان، بدلیل شرکت در اجتماع جمعی از شهروندان معترض نسبت به وقایع روستای جلیزی بالا، توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز بازداشت شد. 

تظاهرات حمایت آمیز شهروندان عمدتا عرب در اهواز در واکنش به ادعای ساکنان روستای عرب نشین جلیزی بالا شهر دهلران مبنی بر غصب زمینهای کشاورزان آنان توسط تعاونی اتکا وابسته به ارتش است. در پی این اعتراضات در روستای مذکور تعدادی تاکنون زخمی و بازداشت شده اند.

به نقل از یک منبع مطلع:”خانم خدیجه نیسی به دلیل شرکت در تظاهرات امروز اهواز و سرودن و خواندن یزله (از گونه‌های رایج موسیقی محلی جنوب ایران) به زبان عربى براى تظاهرات کنندگان بازداشت شد. از سرنوشت او پس از بازداشت اطلاعی در دست نیست.”

گفتنی است که در تاریخ ۱۴ آذرماه ۱۳۹۶، نیروهای انتظامی به روستای جلیزی بالا از توابع بخش موسیان شهرستان دهلران در استان ایلام با ادعای اجرای حکم دادگاه در پرونده اختلاف مالکیت زمین های کشاورزی این روستا به نفع تعاونی ارتش مراحعه کردند و تعداد زیادی از معترضان زخمی و بازداشت شدند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading