جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

بازداشت فردی در استان گلستان به اتهام مدیریت کانال تلگرامی

0
854

دستگیری-765x510.jpgرئیس پلیس فتا در گلستان از بازداشت فردی که اقدام به «انتشار تصاویر مستهجن» در سطح گسترده در یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی نموده بود، خبر داد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، وحید صاحبکاران عصر امروز اظهار داشت: انتشار تصاویر غیراخلاقی و مستهجن» در فضای مجازی و ترغیب و تحریک افراد به دستیابی به این‌گونه تصاویر برابر ماده ۱۴ و  ۱۵ قانون مجازات جرایم رایانه‌ای جرم است و پلیس فتا با رصد شبانه‌روزی این فضا با  منتشرکنندگان این‌گونه تصاویر برابر قانون رفتار خواهد کرد. وی در مصاحبه با فارس افزود: کارشناسان این پلیس با رصد فضای مجازی کانالی با چند هزار عضو را رصد کردند که در زمینه انتشار تصاویر مستهجن  و ترغیب و تشویق افراد به اعمال منافی عفت فعالیت می نمود که پس از هماهنگی با مرجع قضایی  دستگیری مدیر کانال مذکور در دستور کار این پلیس قرار گرفته که با  فعالیت‌های فنی و  تخصصی صورت گرفته، فردی به هویت”ز.ط” شناسایی و دستگیر شد که در ادامه مشخص شد نامبرده علاوه بر این کانال، ۴ کانال و گروه دیگر را  نیز با چندین هزار عضو مدیریت می کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: این فرد پس از دستگیری انگیزه خود را از انجام این عمل مجرمانه عدم آگاهی از قانون و ایجاد سرگرمی برای افراد و تشویق از سوی برخی دوستان در خصوص راه اندازی  و گروه کانال‌های مختلف اعلام کرد.

صاحبکاران اظهارداشت: پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شده است.

برچسب هاموضوعات روز

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading