پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

بازداشت موسی رضا جلیلی جشن آباد معلم و از فعالان صنفی مشهد

0
764

یبل.jpgموسی رضا جلیلی جشن آباد , روز۲۱ خرداد ۹۷ ساعت ۸ بامداد توسط چندتن که خود را مامورین پلیس امنیت عمومی معرفی کرده بودند ،در خانه و کنار همسر وفرزندانش به شیوه ی غیر قانونی دستگیر شد.
به گزارش حقوق بشر در ایران  , خانواده  آقای جلیلی مدتهاست توسط این ارگان دستگیر کننده ، تلفنی مورد آزار و تهدید قرار می گرفتند و از آقای جلیلی می خواستند بدون ارائه حکم وابلاغیه ی مراجع قضایی خود رامعرفی کند،اما ایشان ازآنجایی که هویت احضارکنندگان برایش نامعلوم است،ازمعرفی خودداری کرده بود. او امروز پس از بازداشت و بازجوئی های اولیه به دادگاه انقلاب معرفی شد . نهاد به طور موازی سرکوب می‌شود، معلمان زیادی طی ده سال اخیر با پرونده‌سازی همزمان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران بازداشت، زندانی، تبعید و یا از کار اخراج شده‌اند. اسماعیل عبدی و محمود بهشتی دو تن از رهبران کانون صنفی معلمان تهران در حال حاضر هر کدام با یک پرونده از سوی وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی و یک پرونده از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به حبس‌های طولانی محکوم و زندانی شده‌اند.  در سالیان گذشته، فعالان و تشکل‌های حقوق صنفی معلمان بارها با انتشار بیانیه‌ها و یا برگزاری تجمع‌هایی در تهران و شهرهای دیگر، از سیاست‌های دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال آموزش و پرورش و نیز فرهنگیان انتقاد کرده‌اند.

از جمله می توان به درخواست شماری از معلمان و فعالان حقوق صنفی معلمان برای تعیین «بودجه عادلانه» برای آموزش و پرورش، یعنی «بودجه لازم برای تامین آموزش رایگان و با کیفیت برای همه دانش‌آموزان ایرانی و همچنین تخصیص یک دستمزد عادلانه برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور» اشاره کرد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading