پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

بازداشت کامران قادری، شهروند ایرانی مقیم سوئد پس از ورود به ایران

1
906

کامران قادری.jpgکامران قادری، شهروند ایرانی مقیم سوئد در سال ۹۶ با حمل پرچم «شیر و خورشید» از سوئد تا ایران راهپیمایی کرد و پس از ورود به کشور در ۱۶ اسفند دستگیر و به زندان تبریز منتقل شده است .

به گزارش حقوق بشر در ایران ، کامران قادری که نوروز گذشته این حرکت نمادین را با خواست برگزاری انتخابات آزاد در ایران انجام داده بود ، پس از ورود به خاک ایران از مرز زمینی ترکیه وارد ایران شده بود، روز ۱۵ اسفند در بستان‌آباد،در نزدیکی تبریز، بازداشت شد. ازجمله اتهامات  تفهیم شده به کامران قادری «توهین به رهبری» و «جاسوسی» بوده که به وی تفهیم گشته است. کامران قادری از سولنتونا واقع در سوئد پیاده‌روی طولانی خود را آغاز کرد و مقصد نهایی او به گفته خودش پاسارگاد بود. آقای قادری گفته بود: می‌خواهد پس از ورود به خاک ایران راهی شیراز و آرامگاه کورش بشود که در این سال‌ها به نماد حقوق بشر و دمکراسی تبدیل شده است.

همسر کامران قادری، که از ۳۳ سال پیش در سوئد زندگی می‌کند، می‌گوید که وی تنها تابعیت ایران را دارد. آنا بریگیتا می‌افزاید «کامران با وجود اینکه می‌توانست تابعیت سوئد را به دست آورد، ولی همیشه می‌گفت تا زمانی که در ایران وضعیت تغییر نکند، نمی‌خواهم سوئدی بشوم و به همین خاطر مقامات این کشور نمی‌توانند رسما اقدامی برای پیگیری وضعیت و آزادی وی انجام دهند.

لازم به توضیح است که آقای قادری از زمان انتقال به زندان تبریز به دلیل بیماری نیاز مبرم به درمان و مراقبت پزشکی دارد که تا این لحظه از رسیدگی پزشکی محروم بوده است .

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading