پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

بازداشت یوسف فرهادی بابادی, فعال محیط زیست توسط نیروهای امنیتی

0
795

روز یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷, یوسف فرهادی بابادی، فعال محیط زیست به همراه برادرش توسط نیروهای امنیتی در شهرکرد بازداشت شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران  به نقل از صدای پای آب، عصر یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷، یوسف فرهادی بابادی، عضو کمپین محیط زیستی «صدای پای آب» به همراه برادرش در حین بازگشت از مراسم ختم یکی از اعضای شورای مرکزی حزب مردم سالاری توسط نیروهای امنیتی در شهرکرد بازداشت شد.

بر اساس این گزارش دو خودرو سیاه رنگ متعلق به وزارت اطلاعات با متوقف کردن خودرو فرهادی بابادی ضمن ارعاب همراهان او، اقدام به بازداشت خشونت آمیز وی و برادرش کردند. از دلایل بازداشت و اتهامات احتمالی مطروحه علیه این شهروند تاکنون اطلاعی در دست نیست.

یوسف فرهادی پیشتر در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷, با ارسال احضاریه‌ای از سوی دادگاه و پیرو یک تماس تلفنی از سوی دادستانی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص انتشار مطالبی در کانال صدای پای آب که عمدتاً پیرامون مخالفت با انتقال آب و انتقاد از شیوه حکمرانی آب در کشور است، به دادگاه احضار شد و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه با قرار وثیقه آزاد شده بود.

وی تابستان امسال نیز با شکایت دکتر عابدی، نماینده اصفهان و شکایت اعضای مجمع نمایندگان اصفهان با اتهام “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی” به شعبه ۱۱۸ دادگاه کیفری ۲ اصفهان احضار شده بود.

یوسف فرهادی بابادی، فعال محیط زیست، عضو کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان و از شهروندان فعال در مخالفت با انتقال آب کارون و زاینده رود بوده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading