چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

بازداشت ۴۶ شهروند هرمزگانی به دلیل فعالیت در زمینه مدلینگ

0
773

 fashion-modeling-300x191.jpg۴۶ شهروند که در زمینه مدلینگ در فضای مجازی فعالیت می کردند توسط پلیس امنیت استان هرمزگان بازداشت شده اند .

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز دوشنبه افزود: “کارشناسان پلیس امنیت عمومی هرمزگان در پی رصد و کنترل فضای مجازی مطلع شدند افرادی به صورت گسترده و سازمان یافته اقدام به فعالیت در شبکه مدلینگ در سطح شهر بندرعباس کرده و تصویرها و کلیپ های آنان در اینستاگرام توسط خودشان منتشر شده است”. وی بیان داشت: “این موضوع به صورت ویژه در دستور کار اطلاعاتی و فنی مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان قرار گرفت”. فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار داشت: “در این راستا با هماهنگی مقام قضایی، ۳۸ واحد صنفی متخلف (عکاسان، آرایشگاه های زنانه و مزون عروس) و ۸ نفر از خانم های مدل شده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند”. وی یادآورشد: “برابر قانون نظام صنفی با صنف های متخلف برخورد لازم صورت گرفت”.

لازم به یادآوری است که در روزهای اخیر شبکه یک صدا و سیما ویدئویی از اعترافات چند دختر بازداشت شده ازجمله یک نوجوان رقصنده به نام “مائده هژبری” را پخش کرد، پخش این برنامه واکنش‌های انتقادی زیادی را در قبال عملکرد صدا و سیما در جامعه ایران برانگیخت.

در حالی که هیچ نهادی مسئولیت پخش مستند “بیراهه” را نمی‌پذیرد، مدیر روابط عمومی صدا و سیما در ارتباط با همین موضوع به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

پیشتر سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد پرونده‌های مربوط به چهره های شبکه های مجازی یا به زعم او “شاخ‌های اینستاگرام” مربوط به تهران است، از برخورد این نهاد انتظامی با این افراد خبر داد.

شبکه یک تلویزیون ایران از چند نفر که ویدئوی رقص در اینستاگرام منتشر می‌کردند اعترافاتی پخش کرده است. این اعترافات در برنامه‌ای با عنوان “بیراهه” پخش شده و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ایران در ساخت آن نقش داشته است.

مقام‌های قضایی ایران رسما درباره کسانی که در اینستاگرام رقصیده‌اند و بازداشت احتمالی یا اتهاماتشان اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

قوه قضاییه ایران دو سال پیش با همکاری پلیس و سپاه موجی از برخورد با مدل‌های اینستاگرامی را در سراسر ایران دنبال کرد. به تازگی معاون دادستان کل ایران گفته است که قوه قضاییه به دنبال مسدود کردن کل اینستاگرام است.

گفتنی است که پیشتر در اینستاگرام شاداب، الناز قاسمی، مائده هژبری و تعدادی دیگر نوشته شده بود که “این صفحه حسب دستور مقام محترم قضایی به علت انتشار محتوای مجرمانه مسدود گردید.”

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading