جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

بازدید نمایندگان وزارت اطلاعات و قوه قضائیه از بند چهار زندان اوین؛ اخطار به زندانیان سیاسی

0
703

zendan-evin-765x510.jpgروز گذشته نماینده وزارت اطلاعات و معاون امنیتی دادستان تهران از بند چهار زندان اوین را مورد بازدید و بازرسی قرار داده اند و در پی آن تعدادی از زندانیان سیاسی از سوی حفاظت زندان مورد تهدید و اخطار قرار گرفته اند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۳۰ خردادماه نماینده وزارت اطلاعات و معاون امنیتی دادستان تهران از بند چهار زندان اوین دیدن کردند؛ به دنبال این بازرسی چند تن  از زندانیان سیاسی-امنیتی این بند به دفتر حفاظت زندان احضار شده‌اند. مأموران امنیتی طی این احضارها به زندانیان سیاسی در خصوص روابطشان با یکدیگر هشدار داده‌اند و آنان را از نشست و صحبت با یکدیگر از جمله رضا ملک منع کرده‌اند. پیش از این تعدادی از زندانیان سیاسی-امنیتی بند چهار زندان اوین در نامه ای سرگشاده به شرح وضعیت این بند و رفتار تبعیض آمیز مسئولین زندان با زندانیان پرداخته و زندان اوین را «شکنجه‌گاه روحی و روانی و جسمی برای تمام زندانیان سیاسی» عنوان کرده بودند.

«ممنوع‌الملاقات شدن»، «عدم دسترسی به البسه مناسب»، «عدم جوابگویی در خصوص پرونده»، «عدم صدور مجوز جهت فعالیت‌های فرهنگی»، «عدم دسترسی به کتابخانه» و «محرومیت از امکانات دارویی» از جمله حقوقی است که در خصوص زندانیان سیاسی-عقیدتی بند چهار نقض شده است.

برچسب هاموضوعات روز

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading