پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

برگزاری دستکم ۱۱ تجمع اعتراضی

0
819

طی روزهای شنبه و یکشنبه، جمعی از بازنشستگان صندوق‌های مختلف در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران، گروهی از کارگران شهرداری شادگان، تعدادی از کارگران شهرداری پارس آباد مغان، شماری از کارگران شهرداری شهر ویس، تنی از کشاورزان شهرستان نقده، شماری از فارغ التحصیلان رشته تکنسین سلامت دهان در تهران، جمعی از کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه، گروهی از بازنشستگان علوم پزشکی، فولاد و فرهنگیان در اصفهان، شماری از کارگران کارخانه روغن نباتی گلنار در کرمان، جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی جهان در زنجان و تعدادی از آتش نشانان آبادان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷، جمعی از بازنشستگان صندوق‌های مختلف، در اعتراض به برآورده ‌نشدن مطالبات خود، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. در جریان این تجمع فرهنگیان معترض در حمایت از معلمان و کارگران زندانی شعارهای “معلم زندانی آزاد باید گردد، کارگر زندانی آزاد باید گردد” را سر دادند. معترضان همچنین در این تجمع شعارهایی از جمله “هزینه‌ها دلاریه، حقوق ما ریالیه”، ” فریاد فریاد از این ھمە بیداد”، ” ظلم و ستم کافیه سفره ما خالیه”، “همطرازی یکساله این بهترین راه کاره”، “مجلس به این بی غیرتی، هرگز ندیده ملتی”، “اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه” سر دادند.

خبرگزاری ایلنا در این خصوص نوشت: “حاضران در تجمع که در بین آنها اکثریت با بازنشستگان فرهنگی و کشوری‌ست، خواستار رسیدگی به مشکلات معیشتی خود هستند و گفتند که ارائه لایحه بودجه و بررسی آن در مجلس، نشان داد که نه دولت و نه مجلس در فکر بهبود اوضاع معیشتی بازنشستگان نیستند. حاضران در تجمع، خواسته‌های خود را ارتقای مستمری‌ها، اجرای قوانین از جمله همسان سازی و بهبود سطح بیمه‌های درمانی عنوان کردند و گفتند: این خواسته‌ها را بارها به گوش مسئولان رسانده‌ایم اما متاسفانه تا امروز هیچ نتیجه ای نگرفته‌ایم”.

خبرگزاری ایرنا نیز از حضور بازنشستگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در تجمع امروز بازنشستگان خبر داد و نوشت: “یکی از این تجمع کنندگان اظهار داشت: ما خواهان اختصاص بیمه کامل درمان هستیم، در حال حاضر بیمه تکمیلی به بازنشستگان تعلق نمی گیرد. وی از دیگر درخواست های این تجمع کنندگان را همترازی حقوق بازنشستگان با شاغلان این وزارتخانه و ارتقای وضعیت رفاه اجتماعی خود اعلام و تاکید کرد: هم اکنون وضعیت حقوقی ما بسیار نابسامان است”.

تجمع کارگران شهرداری شادگان
به گزارش حقوق بشر در ایران,  روز یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷، گروهی از کارگران شهرداری شادگان در استان خوزستان، نسبت به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان شهرداری این شهر اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

کارگران معترض دلیل تجمع خود را در اعتراض به پرداخت نشدن ۶ ماه دستمزد و حق بیمه دی ماه سال ۱۳۹۶ و دی ماه ۱۳۹۷، عدم تمدید دفترچه بیمه درمانی و اجرایی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل، عنوان کردند.

تجمع کارگران شهرداری پارس آباد مغان
به گزارش حقوق بشر در ایران, روز یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷، تعدادی از کارگران شهرداری پارس آباد مغان، در اعتراض به معوقات مزدی خود، دست به تجمع زدند.

پارس‌آباد مغان دومین شهر بزرگ استان اردبیل است.

تجمع کارگران شهرداری شهر ویس

به گزارش حقوق بشر در ایران, روز شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷، شماری از کارگران شهرداری شهر ویس، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود، در مقابل ساختمان شهرداری شهرستان باوی اقدام به برگزاری تجمع کردند.

ویس شهری در شهرستان باوی و در استان خوزستان واقع شده است.

تجمع کشاورزان شهرستان نقده

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷، تنی از کشاورزان شهرستان نقده، در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماهه مطالباتشان در مقابل ساختمان کارخانه قند این شهرستان، تجمع کردند

نَقَده یکی از شهرستانهای جنوبی استان آذربایجان غربی است.

تجمع فارغ التحصیلان رشته تکنسین سلامت دهان
به گزارش حقوق بشر در ایران، روز شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۷، شماری از فارغ التحصیلان رشته تکنسین سلامت دهان، در مقابل ساختمان وزارت بهداشت در تهران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

معترضان در این تجمع خواستار “اجرای تعهدات و تعیین ردیف شغلی” شدند.

تجمع کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از ایلنا، روز یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷، جمعی از کارگران بازنشسته در مجتمع نیشکر هفت تپه، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات سنواتی خود در مقابل این مجتمع تجمع کردند.

کارگران بازنشسته که شمارشان به حدود ۵۰۰ نفر می‌رسد، بعد از گذشت دو سال هنوز نتوانسته اند مطالبات عقب افتاده سنواتی خود را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که پیشتر مدیرعامل این مجتمع از پرداخت نشدن حق سنوات سالهای ۹۵ و ۹۶ کارگران بازنشسته این شرکت خبر داده بود.

وی با بیان اینکه سنوات ۲۶۰ نفر از بازنشستگان باید پرداخت شود، گفت: “این کارگران خواستار پرداخت سنوات سابقه کاری سال های ۹۵ و ۹۶ شده‌اند”.

تجمع بازنشستگان علوم پزشکی، فولاد و فرهنگیان در اصفهان
به گزارش  حقوق بشر در ایران بنقل از ایلنا، روز یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷، گروهی از بازنشستگان علوم پزشکی، فولاد و فرهنگیان، در اعتراض به همسان سازی حقوق و عدم دریافت حقوق معوقە خود، در مقابل ساختمان استانداری اصفهان، دست به تجمع زدند.

حاضران در تجمع خواستار اجرای دقیق همسان‌سازی؛ بهبود خدمات درمانی و بیمه‌ای بازنشستگان و اصلاح لایحه بودجه به نفع بازنشستگان شدند.

بازنشستگان گفتند: “دولت و مجلس نباید خواسته‌های قانونی بازنشستگان را تا این اندازه مورد بی‌توجهی قرار دهند. لایحه بودجه ارائه شده به مجلس، منصفانه نیست و منافع ما را در نظر نمی‌گیرد”.

تجمع کارگران کارخانه روغن نباتی گلنار در کرمان

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از ایلنا، روز یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷، شماری از کارگران کارخانه روغن نباتی گلنار در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و بلاتکلیفی در دریافت مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان استانداری کرمان تجمع کردند.

فعالیت تولیدی واحد روغن نباتی گلناز تقریبا اوایل شهریور ماه سال (۹۵) متوقف شده و از آن زمان تاکنون تعداد بیش از هزار و ۲۰۰ کارگر شاغل در آن بدون دریافت معوقات مزدی بیکار شده‌اند.

معترضان گفتند: “اخیرا نیز نشست فوق‌العاده برای حل مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور فرماندار، نماینده کارگران، مدیران شرکت روغن نباتی، شهردار و شورای شهر جوپار برگزار شده است و در آن کارفرمای کارخانه موظف به راه اندازی کارخانه و پرداخت معوقات مزدی کارگران شده است”.

تجمع کارگران کارخانه روغن نباتی جهان در زنجان
به گزارش حقوق بشر در ایران بقنل از ایلنا، روز یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷، جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی جهان در زنجان، در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه ای خود، برای چندمین بار طی ماه جاری اقدام به برگزاری تجمع کردند.

برخی منابع کارگری گفتند: “از حدود یک هفته پیش گروهی از کارگران کارخانه روغن نباتی جهان برای وصول مطالبات معوقه خود تقریبا هر روز دست به اعتراض صنفی می‌زنند. امروز نیز اعتراض کارگران در مقابل ساختمان استانداری زنجان ادامه داشت”.

به گفته کارگران معترض این واحد تولیدی، این کارخانه حدود ۱۱۰ کارگر شاغل دارد که سه ماه حقوق آذر، دی و بهمن ماه آنها در سال جاری پرداخت نشده در عین حال پرداخت مطالبات بیمه کارگران نیز به تامین اجتماعی از مدتها قبل با مشکل روبرو شده است.

طبق اظهارات کارگران این کارخانه، علیرغم اینکه جلسات متعددی در پیگیری مشکلات واحد تولیدی روغن نباتی جهان و کارگرانش از سوی مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شده اما همچنان کارخانه با مشکلات متعددی روبروست.

به گفته کارگران، یکی از دلایل اجتماع اعتراضی آنها؛ بدقولی کارفرما در عمل به وعده پرداخت مطالبات کارگران است. کارفرما به دنبال اجتماع چند روز کارگران در آذر ماه در محل استانداری وعده داده بود که هر ۱۵ روز یکبار یک ماه از مطالبات مزدی کارگران را پرداخت کند.

کارگران این کارخانه همچنین گفتند: “بخش دیگری از اعتراضات کارگران ناشی از مشخص نبودن وضعیت تولید در کارخانه است”.

طبق گفته کارگران روغن نباتی جهان؛ مسئولان مرتبط با مشکلات کارگران روغن نباتی جهان نسبت به بهبود وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران آن بی‌توجهی بوده و از مدتها قبل فعالیت تولیدی کارخانه را به حداقل کاهش داده‌اند.

تجمع آتش نشانان در آبادان
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از رکنا، روز یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷، تعدادی از آتش نشانان آبادانی در ادامه پیگیری دریافت حقوق‌شان در مقابل ساختمان فرمانداری آبادان تجمع کردند.

آتش‌نشانان آّبادان در ادامه پیگیری دریافت حقوق‌شان که نزدیک به چند ماه پرداخت نشده صبح امروز برای دومین بار در جلوی ساختمان در فرمانداری ویژه آبادان تجمع کردند.

در این تجمع مسئول شورای شهرستان آبادان مدعی شد: “حقوق ۲ ماه از آتش ‌نشانان به زودی پرداخته خواهد شد و از آتش نشانان خواست تا به مسئولان شهرداری فرصت دهند تا با توجه به مشکلاتی که در شهرداری است مابقی حقوق آتش نشانان را در ماه‌های بعد پرداخت می‌کنند”.

آتش نشانان نیز در این تجمع اظهار کردند تا وقتی که بدهی‌شان به صورت کامل پرداخت نشود به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading