پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

برگزاری دستکم ۴ تجمع اعتراضی در شهرهای مختلف

0
594

روز سه شنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۷,  جمعی از کارگران فضای سبز شهرداری دزفول، جمعی از مشتریان سایپا و دیگر خودروسازی‌ها در سالن ملل نمایشگاه تهران، جمعی از مالباختگان موسسه کاسپین در رشت و جمعی از شهروندان در کرمان در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، روز سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷، جمعی از کارگران فضای سبز شهرداری دزفول در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی و وضعیت شغلی خود، اقدام به برگزاری تجمع کردند. این کارگران که در استخدام شرکت پیمانکاری هستند، در این تجمع خواستار پاسخ قاطع مسئولان شهری در پرداخت حدودا ۴ ماه حقوق معوقه و تبدیل وضعیت شغلی خود از حجمی به تامین نیرو شدند. به گفته یکی از کارگران معترض، آنها پیش از این جزو نیروهای قرارداد مستقیم بوده‌اند که بدون اطلاع کارگران شهرداری با آوردن پیمانکار با آنها ، قرارداد حجمی امضاء شده و بعد از آن مزایای مزدی آنها به حداقل کاهش یافته است. او افزود: “روزهای تعطیل، اعیاد و مناسبتی که همه جا تعطیل است از کارگران فضای سبز دزفول با وعده پرداخت تعطیل کاری و اضافه‌کاری کار می‌گیرند اما در نهایت پولی به هیچ یک از کارگران داده نمی‌شود”. طبق اظهارات وی، بیش از چهار ماه پرداخت دستمزدمان به تاخیر افتاده و انتظار داریم مسئولان شهری به مشکل معوقات مزدی و تبدیل وضعیت شغلی کارگران فضای سبز رسیدگی کنند”. در این خصوص محمدعلی دوایی‌فر (شهردار دزفول) با تایید اجتماع کارگران مدعی شد: “بخش عمده‌ای از مطالبات کارگران مربوط به دوره گذشته است”.

او با بیان اینکه در حال حاضر یکسال است شهردار دزفول شده مدعی شد طی این مدت مطالبات کارگران هرماه پرداخت شده است و گفت: “این درحالیست که کارگران معترض زیرنظر پیمانکار هستند و هیچ رابطه استخدامی با شهرداری ندارند”.

وی مهمترین خواسته این کارگران را تبدیل وضعیت استخدامی دانست و اظهار داشت: “در خصوص تبدیل وضعیت این کارگران تاکنون پیگیری‌های فراوانی در استانداری و وزارت کشور انجام شده ولی تاکنون مجوزی در این خصوص صادر نشده است”.

شهردار دزفول افزود: “در ماه‌های قبل تلاش بر این بوده که حقوق کارگران قبل از کارمندان پرداخت شود”.

تجمع مشتریان برخی خودروسازی‌ها در تهران
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از  ایلنا، روز سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷، جمعی از مشتریان سایپا و دیگر خودروسازی‌ها در دومین روز از نمایشگاه خودرو تهران در اعتراض به گرانی قیمت‌های اعلام شده و عدم تحویل خودرو، در سالن ملل نمایشگاه اقدام به برگزاری تجمع کردند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکارد خواهان تعیین تکلیف خودروهای خود بودند. برخی نیز از شاکیان دیگر خودروسازی‌ها بودند.

شاکیان سایپا بیان داشتند که خودروهای آنها تولید و در انبار موجود است و حتی فیلم و عکس دارند اما شرکت منتظر است که قیمت‌ها افزایش پیدا کند و بعد به آنها تحویل دهد در حالیکه سود تاخیر نسبت به افزایش قیمتی که هر روز در حال رخ دادن است، چیزی نیست. هر چند شرکت تا حالا هم هیچ مبلغی به آنها نداده و اعلام کرده هنگام تسویه نهایی با آنها محاسبه خواهد کرد.

شاکیان یکی دیگر از خودروسازی‌ها هم نسبت به عدم تحویل خودروها اعتراض داشتند که بیش از ۶ ماه است تاخیر داشته است.

چند نفر نیز از دیگر شاکیان در خصوص عدم تحویل خودروهای خارجی خود اعتراض داشتند که مدیران شرکت مربوطه آنها را به داخل غرفه راهنمایی و با آنها صحبت کردند.

تجمع مالباختگان موسسه کاسپین در رشت
به گزارش حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷، جمعی از مالباختگان موسسه کاسپین در رشت در مقابل دفتر این موسسه به برآورده ‌نشدن مطالبات خود، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

در این تجمع معترضان شعار می‌دادند: «سه ساله که دویدیم فقط تهدید شنیدیم»

اعتراض سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری از دو سال پیش آغاز شد و دولت و بانک مرکزی پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران از طریق بانک‌های دولتی و خصوصی را متعهد شدند.

بر اساس ادعای بانک مرکزی تا به حال مطالبات بیش از ۹۵ درصد سپرده‌گذاران پرداخت شده است.

تجمع شهروندان در کرمان
به گزارش حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷، جمعی از شهروندان در کرمان در مقابل ساختمان استانداری، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

معترضان دلیل تجمع خود را “مخالفت با سدسازی و نقل و انتقال بین حوزه ای آب هلیل رود و ابراز نگرانی از خشک شدن تالاب بین المللی جازموریان” ذکر کردند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading