جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

برگزاری دستکم ۹ تجمع اعتراضی

0
567

طی روزهای شنبه و یکشنبه، کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی در مقابل سازمان استخدامی کشور، جمعی از معلولین و اعضای کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت در مقابل ساختمان مجلس، جمعی از کارکنان موسسه اعتباری وحدت مقابل استانداری خراسان رضوی، جمعی از کارگران نانوایی در طبس، جمعی از کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه در روز شنبه و یکشنبه، جمعی از حق آبه داران و کشاورزان ورزنه در استان ‎اصفهان، جمعی از قصابان در سقز و جمعی از پیمانکاران شهرداری تهران در مقابل ساختمان شهرداری در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، روز یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷، کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی از سراسر کشور به تهران آمدند و در مقابل سازمان استخدامی کشور، تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان به سنگ‌هایی که دولت پیش پای «طرح جذب در بدنه دولت» می‌اندازند، معترضند و می‌گویند طرحی که در مجلس تصویب شده و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده، در مجمع تشخیص مصلحت معطل مانده و به نظر می‌رسد دولت در نهایی شدن و اجرای این طرح، کارشکنی می‌کند. کارگزاراان صندوق بیمه کشاورزی از مذاکرات با اعضای مجمع تشخیص خبر دادند و گفتند: روز یکشنبه ۱۶ دی ماه بعد از خاتمه تجمع، به این نهاد مراجعه خواهیم کرد و مذاکرات و پیگیری‌ها را ادامه خواهیم داد. چند هزار کارگزار صندوق بیمه کشاورزی که بدون برخورداری از امنیت شغلی و بیمه مشغول به کار هستند، خواستار تسریع در روند جذب در دولت هستند و از دولت می‌خواهند که هرچه زودتر تکلیف استخدام آنها را روشن کند. این کارگزاران پیش از این نیز بارها به تهران آمدند و تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این نمایش پرده‌ای نیاز به جاوااسکریپت دارد.

تجمع افراد دارای معلولیت در تهران
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از ایلنا، روز یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷، جمعی از معلولین و اعضای کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت، در اعتراض به عدم اجرای قوانین مربوط به معلولان، در مقابل ساختمان مجلس در تهران تجمع کردند.

جمعی از اعضای کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت؛ صبح امروز یکشنبه ۱۶ دی؛ تجمعی مسالمت‌آمیز، غیرسیاسی و صنفی‌ در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار کردند.

به گفته اعضای این کمپین، علت تجمع کمبود اعتبارات اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۸ است.

مطالبات کمپین معلولان در این تجمع از مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

۱. ترمیم پیش‌بینی بودجه مورد نیاز اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در فرآیند بررسی و تصویب بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان بهزیستی کشور

۲. ملاقات حضوری با رییس محترم کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و بررسی ابعاد مختلف موثر در تصویب بودجه مورد نیاز اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان

۳. استفاده از تمام ظرفیت‌های مالی و عملیاتی دولت جمهوری اسلامی ایران و دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان

۴. عزم جدی مجلس شورای اسلامی در نظارت بر اجرای «کنوانسیون بین‌المللی حقوق افراد دارای معلولیت» (مصوب۸۷) ،«قانون حمایت از حقوق معلولان» (مصوب۹۶)، «تصویب‌نامه هیات دولت» (مصوب ۹۴) و تحقق تمامی مفاد این قوانین.

به گفته یکی از اعضای کمپین؛ مشاور محمدرضا نجفی (نماینده انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس) امروز در میان تجمع‌کنندگان حاضر شده، و با آنها گفتگو کرده است.

تجمع اعتراض آمیز کارکنان موسسه منحل شده وحدت مقابل استانداری خراسان رضوی
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از تابناک، روز یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷، جمعی از کارکنان موسسه اعتباری وحدت مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در پلاکارد تجمع کنندگان علت این اعتراض، اخراج کارکنان این موسسه اعتباری در شرایط بد اقتصادی ذکر شده است.

یکی از تجمع کنندگان که خواست نامش فاش نشود گفت: “حدود یک سال و نیم قبل موسسه وحدت که حدود هزار و صد کارمند در آن فعالیت می‌کردند به دستور دولت منحل شد و اکنون بعد از گذشت مدتی طولانی تکلیف پرسنل این موسسه مشخص نشده است”.

وی با بیان اینکه با اکثر کارمندان موسسه تسویه شده عنوان کرد: “این تجمع در اعتراض به حقوق پایمال شده پرسنل موسسه در شرایط بد اقتصادی جامعه برگزار شده است”.

شایان ذکر است تجمع کنندگان ابتدا جلوی در اصلی استانداری حاضر شدند که با دخالت پلیس به در دیگر استانداری واقع در کوچه منتقل شدند.

تجمع نانوایان طبس در اعتراض به وضع بد معیشتی/با درآمد سال ۹۳ زندگی می‌کنیم
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از ایلنا، روز یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷، جمعی از کارگران نانوایی در طبس در اعتراض به وضع بد معیشتی خود تجمع کردند.

این کارگران که دستمزدشان از سال ۹۳ افزایش نیافته، می‌گویند: “در سال ۹۷ با دستمزدهای سال ۹۳ زندگی می‌کنیم؛ این در حالیست که از سال ۹۳ تا امروز هزینه‌های زندگی چند برابر شده است”.

کارگران نانوا می‌گویند: “انجماد دستمزد کارگران خبازی‌ها باعث بروز مشکلات بسیار شده است؛ مسئولان نباید انتظار داشته باشند که کارگران نانوایی‌ها بتوانند از پس هزینه‌های زندگی بربیایند و اعتراض نکنند”.

مرتبط دانستن دستمزد کارگران خبازی‌ها به نرخ نان و پیمان‌های دسته‌جمعی، باعث شده دستمزد این گروه از کارگران در سال‌های گذشته ثابت بماند.

تجمع کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه برای دریافت سنوات
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از ایلنا، جمعی از کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه دیروز و امروز (۱۵ و ۱۶ دی‌ماه) با اجتماع مقابل مدیریت این مجتمع، خواستار دریافت مطالبات سنواتی خود شدند.

از قرار معلوم این کارگران بازنشسته، از آذر ماه تا اسفند ماه سال ۹۵ به مرور بازنشسته شده‌اند و بعد از گذشت حدود دو سال هنوز نتوانسته‌اند بخش از مطالبات عقب افتاده سنواتی خود را دریافت کنند.

یکی از کارگران بازنشسته می‌گوید: “به مرور کارگرانی که از این واحد بازنشسته می‌شوند امکان دریافت مطالبات سنوات پایان کار خود را ندارند. در عین حال ما کارگرانی که از اسفند سال ۹۵ بازنشسته شده‌ایم هنوز موفق به دریافت نیمی از سنوات خود نشده‌ایم”.

او با بیان اینکه کارفرمای شرکت هفت تپه در پرداخت هزینه سختی کار کارگران بازنشسته کوتاهی می‌کند، در ادامه افزود: “صدها نفر از کارگرانی که اسفند ماه سال ۹۶ بازنشسته شده‌اند همانند ما برای دریافت مطالبات سنواتی خود با مشکل روبرو هستند. از طرفی دیگر حدود ۱۰۰ نفر دیگر از ابتدای دی ماه سال جاری منتظر پرداخت سختی کارشان هستند تا بازنشسته شوند”.

کارگران بازنشسته معترض هفت تپه در خاتمه تصریح کردند: “بعد از سال‌ها تلاش توانستیم با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور از این کارخانه بازنشسته شویم اما ظاهرا کارفرما نبود منابع مالی را دلیل پرداخت نشدن سنوات ما عنوان می‌کند لذا آن‌ها که از ادامه این وضعیت خسته شده‌اند تصمیم به برپایی این تجمع گرفته‌اند”.

تجمع کشاورزان در استان ‎اصفهان
به گزارش حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷، جمعی از حق آبه داران و کشاورزان ورزنه در استان ‎اصفهان در اعتراض به عدم دریافت حق آبه خود، اقدام به برگزاری تجمع کردند.

کشاورزان معترض طی روز جاری نیز با سر دادن شعارهایی مانند “این‌ همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی”، “حتی اگر بمیریم، حق‌آبه را می‌گیریم”، “روحانی دروغگو زاینده‌رود ما کو”، “کشاورز می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد” و با در دست داشتن شعارنوشته‌هایی که بر روی آن شعارهایی ازجمله «‌ما ستمدیدگان ورزنه خواستار حق‌آبه قانونی خود هستیم» و «حق و عدالت مُرد» نوشته شده بود، خواهان رسیدگی مسئولین به مطالبات خود شدند.
این کشاورزان طی هفته های اخیر چندین بار متوالی در اعتراض به عدم دریافت حق آبه دست به تجمع اعتراضی زدند.

بحران آب در ایران یکی از مسائل عمده محیط زیستی در کشور محسوب می‌شود و تا به امروز بارها به تنش و درگیری انجامیده است.

پیش‌تر در تاریخ ۳ آذرماه نیز کشاورزان معترض اصفهانی برای بیست و پنجمین بار طی کمتر از یکسال، خط لوله انتقال آب رودخانه زاینده‌رود به یزد را تخریب کردند.

خشکسالی و پروژه‌های مختلف آب از شهرهای مختلف ایران، سال‌هاست که درگیری‌ها و اعتراض‌هایی را در مناطق مختلف کشور ایجاد کرده است. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفته که اگر خشکسالی ادامه پیدا کند پنج سال دیگر «چهره» ایران «از همه نظر تغییر خواهد کرد» و همچنین کشور در ۱۰ سال آینده «با فاجعه‌ای بزرگ مواجه می‌شود».

اعتصاب قصابان در سقز
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از موکریان، روز یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷، جمعی از قصابان سقزی در اعتراض به قیمت گوشت قرمز دست به اعتصاب زدند.

روز یکشنبه، قصابان سقز با باز نکردن مغازه‌هایشان و عدم عرضه گوشت قرمز دست به اعتصاب زدند.

قصابان سقزی در اعتراض به پایین بودن قیمت‌ها از عرضه گوشت قرمز خودداری کردند و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

بر اساس این گزارش تاکنون مسئولان امر در سقز پاسخگوی مطالبات این صنف نشده‌اند.

تجمع پیمانکاران شهرداری تهران
به گزارش حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷، جمعی از پیمانکاران شهرداری تهران در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان در مقابل مقابل ساختمان شهرداری، اقدام به برگزاری تجمع کردند.

 

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading