چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

تایید حکم پنج سال حبس تعلیقی سامان کریمی در دادگاه تجدیدنظر

0
818

سامان کریمی.jpgحکم پنج سال حبس تعلیقی سامان کریمی فعال مدنی اهل مریوان توسط دادگاه تجدیدنظر سنندج تایید شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شعبه‌ی چهارم دادگاه تجدیدنظر سنندج حکم پنج سال حبس تعلیقی «سامان کریمی» را عینا تأیید کرد. وی پیش‌تر توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه انقلاب در مریوان با اتهاماتی از قبیل «تشویش اذهان عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» محکوم شده بود. سامان کریمی روز شنبه ۱۱ دی ۹۵ در شعبه‌ی ۱۰۱ دادگاه انقلاب مریوان حضور یافته و در حکمی با اتهاماتی از قبیل «تشویش اذهان عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده و متعاقبا به حکمش اعتراض کرده بود.  سامان کریمی فرزند عباس متولد سال ۱۳۶۹ از فعالین راه‌اندازی و مدیریت کمپین «نه به جاده‌ی مرگ سنندج-مریوان» بود. او‌ در دادگاه بدوی به قاضی اعلام کرده بود که هیچ تبلیغی علیه نظام انجام نداده اما قاضی در جواب عنوان داشته بود: «کسی که به دادگاه انقلاب می‌آید بدون حبس نمی‌رود.»

وی آخرین بار در رابطه با این پرونده در روز پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۹۵ در محل سکونتش بازداشت و دو روز بعد در دادستانی تفهیم اتهام شد. سپس ۱۵ روز دیگر را در زندان عمومی مریوان گذارند و در نهایت با تودیع وثیقه‌ی یکصد میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

سامان کریمی قبل از آن نیز در سال ۱۳۸۹ به دلیل برپایی و حضور در تجمعی اعتراضی در دانشگاه پیام نور مریوان چندین بار به ارگانهای امنیتی این شهر احضار شده بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading