جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

تجمع اعتراضی کارگران فاز ۱۲ کنگان نسبت به قراردادهای شغلی

0
379

بنیاد-اکبر-محمدی-تجمع-کارگران-آردل_Fotor-765x510.jpgتعدادی از کارگران فاز ۱۲ کنگان نسبت به قراردادهای شغلی خویش تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، صبح دیروز، ۲ اردیبهشت ماه، جمعی از کارگران شاغل در واحدهای تعمیرات و بهره برداری پروژه‌های فاز ۱۲ کنگان نسبت به آنچه که تصمیم کارفرما و پیمانکار برای کاستن از مبلغ دستمزدها در قرار دادهای جدید می‌نامند، اعتراض کردند. برپایه این اطلاعات مبلغی که قرار است برای سال ۹۶ در قالب مزد و حقوق به حدود دویست نفر از کارکنان واحد بهره برداری و ۶۰۰ تن از کارکنان و کارگران واحد تعمیرات پروژه فاز ۱۲ عسلویه پرداخت شود، به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

برای سال ۹۶ بار دیگر شرکت مادر  (پارس جنوبی) در مقام کارفرمای اصلی حداقل میزان مزد کارگرانی که در استخدام شرکت پیمانکاری (پتروصنعت) قرار دارند، را اعلام کرده است اما در کمال کارگران مشاهده کرده‌اند که مدیران پیمانکاری در محاسبات خود بازهم از این حداقل مبلغ تعیین شده، بابت هزینه مالیات و بیمه کاسته‌اند.

به گفته آنها ظاهراً این اقدام در راستای اجرای طرح آزمایشی است که برای اولین بار در فاز ۱۲ عسلویه اجرایی شده است حال آنکه تا پیش از این هر رقمی که از سوی کارفرمای مادر به عنوان حداقل مزد تعیین می‌شد، بی هیچ کم و کاستی از جمله هزینه‌های بیمه‌ای و مالیاتی توسط پیمانکار به کارگران پرداخت می‌شد.

پیمانکار  عنوان کرده است که از سوی کارفرمای اصلی مجبور به تغییر شیوه محاسبه دستمزد کارگران خود شده است و در نتیجه گروهی از کارگران ناراضی نسبت به این وضع اعتراض خود را اعلام کرده است.

این شیوه محاسبه جدید قرار است در فازهای ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ و تمامی پالایشگاه‌های پارس جنوبی اجرایی شود تا از این طریق ضمن یکسان سازی استانداردهای پرداخت مزد و حقوق از جابه جایی کارگران در پروژه‌های  فازهای مختلف منطقه پارس جنوبی جلوگیری شود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading