جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

تخریب و ضبط اموال زندانیان سیاسی در زندان مرکزی اردبیل

0
510

ardebil-ardabil-ardbil-zendan-300x191.jpgروز گذشته مسئولان زندان مرکزی اردبیل اقدام به ضبط تمامی اموال شخصی و شکستن برخی وسایل زندانیان سیاسی بند ۷ این زندان کردند و با گذشت یک روز همچنان وسایل ضبط شده به زندانیان بازگردانده نشده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۷ تیرماه مسئولان زندان مرکزی اردبیل، بند ۷ این زندان که زندانیان سیاسی در آن نگهداری می‌شوند را مورد بازرسی قرار داده و تمام اموال شخصی زندانیان را ضبط کرده‌اند. یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به حقوق بشر در ایران گفت: “مسئولان زندان روز گذشته تمام وسایل شخصی زندانیان سیاسی محبوس در بند ۷ زندان مرکزی اردبیل، ازجمله مسواک، خمیردندان، حوله، روبالشتی، ملحفه را ضبط کرده و اکنون تنها برخی از وسایل عمومی مانند تخت‌ها و فرش در این بند باقی مانده است. همچنین علاوه بر ضبط وسایل، بسیاری از وسایل نیز شکسته و تخریب شدند و برخی از وسایل زندانیان این بند را هم به سایر بندها منتقل کرده‌اند. حال با گذشت یک روز همچنان وسایل ضبط شده به زندانیان بازگردانده نشده است”.
این منبع در ادامه گفت: “مسئولان زندان از روز جمعه با بیان اینکه تلفن‌های بند خراب هستند، زندانیان سیاسی را از استفاده از تلفن محروم کرده‌اند. در پاسخ خانواده‌ها نیز به آنها گفته‌اند که شاید خود زندانیان قصد تماس گرفتن ندارند. این که این اقدامات به دستور و با تصمیم چه کسی صورت گرفته مشخص نیست اما دلیل آن فشار آوردن بر زندانیان سیاسی است”.

لازم به اشاره است بازرسی از زندانیان و محل های حبس آنان در آیین نامه های سازمان زندانها پیش بینی شده است اما این بازرسی مشمول روش عمل مشخصی است که حقوق زندانی در آن محفوظ می ماند.

هدف از بازرسی باید کنترل و کشف و ضبط اقلام غیرمجاز مانند سلاح و مواد مخدر باشد اما به کرات دیده شده به خصوص در اماکن نگهداری زندانیان سیاسی این بازرسی ها به تخریب اموال، ضبط لوازم شخصی و توهین و آزار زندانیان منتهی می شود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading