پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی ابراهیم نوری و کیومرث اسلامی

0
650

بازداشت ضیا نبوی و فرهاد .jpgابراهیم نوری از اهالی شهرستان اهر که در پی تجمعات قلعه بابک بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود و کیومرث اسلامی که در همین رابطه در شهر مغان بازداشت شده بود کماکان بصورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، ابراهیم نوری شهروند اهل اهر و فعال ترک (آذربایجانی) که در پی تجمعات قلعه بابک در تیر ماه سال جاری در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود و کیومرث اسلامی که در همین رابطه در شهر مغان بازداشت شده بود پس از گذشت قریب به یک ماه همچنان در بازداشت بسر می‌برند. یک منبع نزدیک به ابراهیم نوری ضمن تایید این خبر به گزارشگر حقوق بشر در ایران گفت: “به گفته فرج نوری برادر ابراهیم نوری به نظر می‌رسد که چشم انداز مشخصی از آزادی ایشان قابل تبیین نیست. برخی بازداشت شدگان مراسم قلعه بابک نیز پس از آزادی با توجه به بازجویی‌هایی که از آنها صورت گرفته از احتمال برخورد سختگیرانه تر با پرونده ابراهیم نوری خبر داده‌اند.”ابراهیم نوری که متولد سال ۱۳۷۰ و از اهالی شهر اهر می‌باشد پیشتر در دو پرونده اخیر خود به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی جمعا به ۱۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. لازم به ذکر است غلام‌قلی‌زاده و جعغر رستمی دو تن دیگر از بازداشتی های مراسم قلعه بابک نیز که در وضعیتی مشابهی در بازداشت بودند در روزهای گذشته با تودیع قرار وثیقه و با قرار کفالت موقتا آزاد شدند.

به نظر می‌رسد ابراهیم نوری و کیومرث اسلامی که در همین رابطه در شهر مغان بازداشت شده بود تنها افرادی هستند که پس از بازداشت گسترده مراسم قلعه بابک هنوز در بازداشت به سر می‌برند.
قلعه‌بابک یا دژ بابک، بنا شده در بالای کوهی به بلندای ۲۳۰۰ متر، نزدیک به سه کیلومتری شهر کلیبر. دژ در زمان ساسانیان ساخته شده ولی نام خود را از نام بابک خرمدین، رهبر مبارزان با خلفای عباسی در سال ۸۹۳ میلادی، گرفته‌است.

در طی سالهای اخیر، بطور منظم فعالان ترک (آذری) با حضور در تجمعاتی سالانه در این محل به طرح مطالبات خود می پردازند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading