جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

تداوم حبس یک شهروند اهل اشنویه در بازداشتگاه اطلاعات/انتقال دو شهروند بازداشتی دیگر به زندان ارومیه پس از یک ماه بازجویی

1
972

ضرب-و-شتم-در-زندان-ارومیه-765x510.jpgدو شهروند بازداشتی اهل اشنویه پس از یک ماه بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی ارومیه منتقل‌شده‌اند اما فاروق شارویرانی همچنان محروم از حق ملاقات در بازداشتگاه اداره اطلاعات به سر می‌برد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، امیر پیغامی و طاهر خورشیدی که پیشتر در خردادماه از سوی نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت شده بودند، دهم تیرماه بعد از یک ماه نگهداری در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند. یک شهروند دیگر بازداشتی به نام فاروق شارویرانی که روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت شده است همچنان در سلولهای انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه بسر می‌برد. فاروق شارویرانی از زمان بازداشت تاکنون فقط یک بار طی یک تماس کوتاه تلفنی از نگهداری خویش در یکی از بازداشتگاه امنیتی ارومیه خبر داده و در این مدت از حق ملاقات با خانواده محروم بوده است.

بنا به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان؛ نیروهای امنیتی روز ۸ خرداد امیر پیغامی و در ۱۰ خرداد ماه طاهر خورشیدی از اعضای سپاه پاسداران را به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل کردند.

نیروهای امنیتی در هنگام بازداشت این افراد، منازل آنان را نیز تفتیش و تعدادی از وسایل شخصی‌اشان را با خود برده‌اند.

این دو شهروند بازداشتی‌هم‌اکنون با قرار بازداشت موقت در بند ۳ و ۴ زندان به سر می‌برند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading