جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های میلگرد

0
462

139409170934534576670224-765x510.jpgرئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران می‌گوید: بسیاری از واحدهای تولید میلگرد تعطیل شده‌اند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، در حالی که رصد بازارهای جهانی حکایت از افت قیمت سنگ آهن و ورق فولادی نسبت به میلگرد دارد، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خبر از رفتار معکوس بازار داخلی و افزایش ۷۰۰ تومانی قیمت ورق نسبت به میلگرد می‌دهد و می‌گوید بسیاری از واحدهای تولید میلگرد تعطیل شده‌اند. سید رضا شهرستانی گفت‌، با بیان اینکه مشکل نقدینگی و رکود بازار باعث شده واحدهای فولادی در داخل کشور به مشکل بخورند. بخش معدن به شکل منوپل در اختیار دولت است و شرکت‌هایی که در این بخش فعالیت می‌کنند بین ۴۰ تا ۵۰ درصد سودآوری دارند در حالی که فولاد سازان و مابقی صنایع پایین دستی سودی معادل سه تا چهار درصد را تجربه می‌کنند که همین عدم توازن میان سودی که در صنایع و معادن وجود دارد انگیزه‌ها را در فعالیت‌های فولادی کمتر می‌کند.

شهرستانی با بیان دورنمایی از آنچه در بازار فولاد ایران و جهان در جریان است، تصریح کرد: اتفاقاتی در بازار جهانی در حال وقوع است که از جمله آن کاهش محسوس قیمت سنگ آهن و کاهش قیمت ورق فولادی نسبت به قیمت میلگرد برای اولین بار است و این در حالی است که روند قیمتی در داخل کشور کاملا معکوس است؛ به گونه‌ای که شاهدیم قیمت سنگ آهن افزایش یافته و حتی قیمت ورق نیز در هر کیلو ۷۰۰ تومان از قیمت میلگرد بالاتر است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading