جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

تفتیش منزل شهروندان بهایی در شیراز و اصفهان از سوی مأموران وزارت اطلاعات

0
405

downloadطی روزهای گذشته مأموران وزارت اطلاعات در شهرهای شیراز و اصفهان با داشتن حکم دادسرا اقدام به تفتیش منزل شهروندان بهایی کرده‌اند.

به گزارش به گزارش حقوق بشر بنقل از بهائی نیوز مأموران وزارت اطلاعات روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ به منزل سه شهروند بهایی به نام های پیمان روحانی، کیوان روحانی و نیلوفرروحانی مراجعه کرده و پس از تفتیش و ثبت و ضبط وسایل شخصی این شهروندان اعلام داشته‌اند که در صورت تماس باید خود را به دفتر وزارت اطلاعات معرفی کنند. یک منبع آگاه به بهایی نیوز گفته است: “مأموران وزارت اطلاعات پنج نفره بودند و از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲: ۳۰ دقیقه ظهر کل منازل را مورد تفتیش قرار دادند؛ کتاب‌ها، جزوات به همراه عکس، سی دی، هاردهای کامپیوتر و همچنین یک موبایل طی این تفتیش ضبط شده است.”

از سویی دیگر، در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ محل زندگی پروین افشار، نیکان اخوان، فریده عبدی و خانواده مرادیان در شاهین‌شهر اصفهان در ساعات پایانی شب مورد تفتیش کامل مأموران امنیتی وزارت اطلاعات قرار گرفته است.

به گفته منابع آگاه کتاب و جزوات، لپ تاپ، موبایل‌ها، سی دی، تصاویر مذهبی و شخصی و دیگر وسایل الکترونیکی را ضبط شده و خانم فریده عبدی و نوشین سالکیان نیز برای ساعاتی از سوی مأموران بازداشت و بازجویی شدند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading