جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

ثبت ۸۵۰ تماس کودک‌آزاری در اردبیل

0
542

5624-765x510.jpgمعاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۸۵۰ مورد تماس به دلیل کودک‌آزاری با اورژانس اجتماعی بهزیستی استان به ثبت رسیده است. به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، خسرو امیدوار تصریح کرد: در سال جاری ۱۲ کودک به دلیل این‌که خانواده‌شان صلاحیت نگه‌داری آن‌ها را نداشتند از خانواده جدا شدند. به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان این کودکان در مراکز نگه‌داری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست استان به صورت موقت نگه‌داری می‌شوند و به موازات آن کارشناسان مشاوره‌های لازم را با والدین انجام می‌دهند. وی افزود: در صورتی که عدم صلاحیت والدین محرز شد کودک تا سن ساماندهی در مرکز نگه‌داری بهزیستی می‌ماند و در صورتی که والدین رفتار خود را تغییر بدهند کودک با نظارت مستمر بهزیستی به خانه خود بازمی‌گردد. امیدوار بیشترین میزان کودک‌آزاری را در شهرستان اردبیل عنوان کرد و افزود: به منظور آشناسازی کارشناسان اورژانس اجتماعی و خانواده‌ها با مصادیق کودک‌آزاری برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان متذکر شد: در واقع در بیشتر مواقع خانواده‌ها مصادیق کودک‌آزاری را نمی‌دانند؛ به عنوان مثال پدر و مادر در مقابل کودک مشاجره می‌کنند که مصداق کودک‌آزاری است.

وی متذکر شد: اجبار کودک به انجام عمل خاص نیز مصداق کودک‌آزاری است و متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها و خود کودکان از مصادیق کودک‌آزاری جنسی نیز مطلع نیستند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading