جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

جاسوسی سپاه از زندگی «مسیحیان ایرانی» خارج از کشور

1
704

۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱.PNGدر ماه‌های اخیر گزارش‌ها از اردوگاه‌های پناهندگان اروپا حاکی از آن است که تعدادی از عوامل جمهوری اسلامی، در بین نوکیشان مسیحی شناسایی شدند که قصد داشتند تحت عنوان پناهنده، اقامت کشورهای اروپایی را اخذ نموده و به جاسوسی در میان مسیحیان فارسی زبان ساکن این کشورها بپردازند. به گزارش حقوق بشر در ایران ، موسسه بین‌المللی مسیحی «بارناباس فوند» در گزارشی نوشته حکومت جمهوری اسلامی با استفاده از نیروهای بسیج و سپاه به دنبال رصد و جاسوسی از زندگی مسیحیان فارسی زبان ایرانی خارج از این کشور است و ضروری است که از ایرانیان نوکیش مسیحی که اکثر آنها داخل ایران مورد آزار و اذیت قرار گرفتند حفاظت کافی شود و مورد حمایت قرار گیرند. در بخشی از گزارش این موسسه که در پایگاه خبری «وورد نت دیلی» (WMD) منتشر شده است آمده «در ایران، مسیحیان تحت نظارت نهادهای امنیتی زندگی می‌کنند و در مواردی از زندگی شخصی آنها فیلم‎برداری شده است. سوابق زیادی از برخوردهای سرکوب‌گرایانه با مسیحیان در ایران گزارش شده، از ضرب و شتم شکنجه و زندان تا آنهایی که ناپدید شده‌اند».
در این گزارش تاکید شده سپاه پاسداران یکی از اصلی‌ترین نهادهای امنیتی است که با مسیحیان در ایران برخورد می‌کند و از آنجا که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی و از نظر ایدئولوژیکی وظیفه صدور انقلاب به تمام دنیا بر عهده‎ی سپاه گذاشته شده این سازمان از این وضعیت سوء استفاده می‌کند و با استخدام نیرو به دنبال افزایش دامنه نفوذ خود در خارج از  مرزهای ایران هستند.
البته این هیچ چیز تعجبی ندارد که اسلامگرایان رادیکال ایران، مسیحیان و دیگران را در مرزهای خود نظارت کنند.این موسسه مسیحی به کسانی که در نقاط مختلف جهان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، هشدار می‎دهد که چنین جاسوسی‎هایی همچنان ادامه دارد و هدف آنها مسیحیانی است که به کشورهای غربی مهاجرت می‎کنند یا پناهنده می شوند.
در ماه‌های اخیر گزارش‌ها از اردوگاه‌های پناهندگان اروپا حاکی از آن است که تعدادی از عوامل جمهوری اسلامی، در بین نوکیشان مسیحی شناسایی شدند که قصد داشتند خود را تحت عنوان پناهجو معرفی نمایند.
همچنان که “سالار آبنوش” از مقام‌های بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفته بود که سپاه به زودی به اروپا، آمریکا و کانادا خواهد رسید.
آخرین تلاش سپاه برای رسیدن به آمریکا در ماجرای دیپورت “محسن دهنوی” بود که گفته شد یکی از محققان برجسته سرطان است و برای همکاری با بیمارستان کودکان بوستون به ایالت ماساچوست رفته و ویزای آمریکا دریافت کرده، اما مشخص شد که او رییس بسیج دانشگاه صنعتی شریف است.
پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» به نقل از سعید قاسمی‌نژاد از «بنیاد دفاع از دموکراسی‌» نیز پیش از این نوشته بود که اعضای شاخه برون مرزی سپاه برای سرکوب منتقدین و مخالفین جمهوری اسلامی خارج از ایران نقش زیادی داشتند و حالا هم به دنبال کسب اطلاعات از زندگی مسیحیان ایرانی خارج از کشور هستند.

کمیته یا «واحد ۴۰۰» عنوان تشکیلاتی است که برای ماموریت‌های ویژه‌ در سپاه قدس تشکیل شده است. این یگان متشکل از نیروهای باتجربه ای است که از قبل سابقه فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی داشتند و همچنین نیروی‌های جوان‌تر که تحت آموزش آنها قرار می‌گیرند.
گفتنی است ایران پیش از این نفوذ خود در کشورهای عربی و آفریقایی را آغاز کرده بود. اواسط اسفند ۱۳۹۵ استوران استیونسون، مدیر انجمن اروپایی آزادی عراق با همکاری «کمیته بین ‌المللی رهیابی عدالت» در گزارشی تحقیقی عنوان کردند که «سپاه پاسداران در ۱۴ کشور مسلمان مداخله می‌کند».
اما حالا شواهد بیشتری بدست آمده که فعالیت‌های عوامل سپاه در اروپا، آمریکا و کانادا زیر چتر مسیحی نمایان نفوذی آغاز شده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading