پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

جلسه بازپرسی جمعی از فعالان مدنی در سنندج برگزار شد

0
590

حقوق بشر در ایران – جلسه بازپرسی حبیب الله کریمی، شریف ساعدپناه، خالد حسینی، غالب حسینی و مظفر صالح نیا از متهمان پرونده شرکت در مراسم نوروز ۱۳۹۶، در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای شهر سنندج برگزار شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، امروز دوشنبه ١۴ اسفند ماه ۱۳۹۶، حبیب الله کریمی، شریف ساعدپناه، خالد حسینی، غالب حسینی و مظفرصالح نیا، پنج تن از فعالان مدنی ساکن شهر سنندج مرکز استان کردستان، پس از حضور در جلسه بازپرسی در شعبه ۴ دادسرای عمومی و انقلاب این شهر تفهیم اتهام شدند.‌

براساس این گزارش، اتهام تفهیم شده به این افراد (فعالیت تبلیغی علیه نظام) عنوان و در پایان جلسه بازپرسی هر یک با تودیع قرار کفالت آزاد شدند.

طرح این پرونده در حالی است که این فعالین در تمام مراحل بازجویی و بازپرسی اتهامات وارده را واهی و بى اساس دانسته و آن را رد کرده اند.

حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۳۹۶، با انتشار گزارشی احضار این فعالان کارگری به جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام را اطلاع رسانی کرده بود.‌

همچنین، در آذر ماه سال ۱۳۹۶، حقوق بشر در ایران، از بازداشت و بازجویی دست‌کم ۱۹ فعال کارگری در شهر سنندج خبر داده بود.

علت بازجویی برخی از آنها فعالیت‌هایی در دفاع از حقوق کارگران بود و برخی دیگر هم در رابطه با برگزاری جشن نوروز سال جاری در سنندج مورد بازجویی قرار گرفتند.

در این فاصله‌ زمانی، حیدر آخته، مسعود محمدی، اکبر گویلی، علی عبداللهی، احمد عزیزی، جمال یوسفی، احمد قمری، مظفر صالح‌نیا، فرهاد چتانی، حبیب چتانی، لطف‌الله احمدی، احمد کرباسچی، خالد حسینی، غالب حسینی، شریف ساعد‌پناه، افشین ادب و حبیب‌الله کریمی، نیز در رابطه با فعالیتهای کارگری و نیز برگزاری مراسم نوروز ۱۳۹۶ در سالن پردیس سنندج احضار و بازجویی شده بودند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading