سه شنبه , ۰۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

جلسه دادگاه تجدیدنظر لیلا حسین‌زاده, دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد

0
662

لیلا حسین زاده .jpgروز دوشنبه ۳۰ مهر ماه ۹۷ جلسه دادگاه رسیدگی به اعتراض لیلا حسین‌ زاده دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دی‌ماه در تهران، که پیش‌تر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوع‌الخروجی محکوم شده بود، برگزار شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه، ۳۰ مهر‌ماه ۱۳۹۷، جلسه دادگاه رسیدگی به اعتراض لیلا حسین‌زاده دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد. امیر رئیسیان وکیل لیلا حسین زاده در این خصوص گفت: “جلسه دادرسی تجدیدنظر لیلا حسین زاده صبح روز ۳۰ مهر ماه در شعبه ۳۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب برگزار شد. من فضای دادگاه را مبتنی بر مفاهمه و حسن نیت و در مجموع مثبت ارزیابی می‌کنم و امیدوارم که در حکم بدوی تجدیدنظر جدی صورت گیرد”. لازم به ذکر است که لیلا حسین‌زاده پیش‌تر در تاریخ ۱۶ اسفند‌ماه ۱۳۹۶، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و ۲ سال “ممنوعیت خروج از کشور” محکوم شده بود.

حقوق بشر در ایران, پیش از این در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۹۶ طی گزارشی از برگزاری دادگاه خانم حسین‌زداه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران خبر داده بود.

لیلا حسین‌زاده از دانشجویان دانشگاه تهران است که در زمینه‌ی مطالبات صنفی دانشجویان فعالیت دارد. وی به همراه تعداد دیگری از دانشجویان در جریان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته بازداشت شده بود.

در تجمعات اعتراضی دی‌ماه سال ۱۳۹۶، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.
رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading