چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

جلسه رسیدگی به اتهامات اعضای خانواده آتنا دائمی تشکیل شد/ صدور قرار کفالت برای خواهران این فعال مدنی

2
740

atena-daemi-765x510.jpgصبح امروز، جلسه دادگاه سه تن از اعضای خانواده آتنا دائمی در دادسرای شهید مقدس اوین برگزار شد. به گزارش فعالین حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۴ بهمن ماه، جلسه رسیدگی به اتهامات انسیه دائمی، هانیه دائمی و حسین فاتحی در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای شهید مقدس زندان اوین برگزار گشت؛ با نظر بازپرس، حسین فاتحی، داماد خانواده دائمی، تبرئه و دو خواهر آتنا دائمی هرکدام به اتهام «ممانعت از اجرای حکم و توهین به مأموران در حال انجام‌وظیفه» تفهیم شدند. پس از تفهیم اتهام، انسیه و هانیه دائمی با قرار کفالت چهل میلیون تومانی موقتاً آزاد گشتند. اعضای این خانواده متعاقب پرونده‌سازی جدید علیه خانم آتنا دائمی در روز هفتم دی‌ماه به دادسرای شهید مقدس زندان اوین احضار شده بودند. آتنا دائمی، فعال مدنی، روز ششم آذرماه بدون دریافت احضاریه کتبی برای اجرای حکم هفت سال حبس تعزیری از سوی مأموران سپاه ثارالله بازداشت شد؛ بازداشت این فعال مدنی در حالی صورت گرفت که وی تا آن زمان احضاریه‌ای از سوی اجرای احکام زندان دریافت نکرده بود. خانم دائمی چند روز پس از انتقالش به زندان اوین طی نامه ای از بند زنان این زندان علاوه بر شرح نحوه بازداشت توأم با تخلف و بدرفتاری مأموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران و ضرب و شتم خود در حین بازداشت، گفت که او و خانواده‌اش از مأموران به اجرای احکام دادسرای اوین شکایت کرده‌اند.

آتنا دائمی، نخستین بار در بیست و نهم مهرماه سال ۹۳ بازداشت و در ۲۶ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی از بند زنان زندان اوین (نسوان) آزاد شد.

این فعال مدنی در تاریخ ٢٣ اسفندماه سال ٩٣ در دادگاهی به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی» و «اختفای ادله جرم»، به ۱۴ سال زندان محکوم شد؛ رأی صادره در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به هفت سال کاهش پیدا کرد.

برچسب هاموضوعات روز

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading