پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

حمله به مسیحیت از رادیو گفت‌وگو/تبشیری‌ها جریان افراطی مسیحیت هستند!

3
433

در شرایطی که صدا و سیمای جمهوری اسلامی با سرمایه هنگفت شش دانگ در اختیار نهادهای دینی است، در اقدامی تازه رادیوی وابسته به صدا و سیما ی جمهوری اسلامی اقدام به تولید برنامه علیه مسیحیان کرده است.

Radio_christian_iran_mohabatnews-1

به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت‌نیوز» از اوایل تیرماه امسال رادیو «گفت‌وگو» وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۸ برنامه‌ای با عنوان «شعبده شوم» را روی آنتن می‌برد که محور آن بحث درباره عرفان‌ها و ادیان غیراسلامی است که حکومت با آنها سرستیز دارد.

شش برنامه نخست این پروژه مربوط به عرفان‌ها و جنبش‌های فکری نوظهور کاذب و معاند بود و از اواسط مردادماه به طور کامل به «مسیحیت» اختصاص داشت و هر هفته در قالب  و به بهانه بررسی «سینمای مسیحیت‌گرا» پروژه مسیحیت‌ستیزی را کلید زده است.

این که با وجود ده‌ها برنامه و میلیاردها تومان هزینه آنهم در غروب شب تعطیل این برنامه تا چه اندازه مخاطب داشته باشد مشخص نیست اما در برنامه این هفته فردی به اسم شیخ محمد کاشانی (مدیر گروه ادیان شبکه ولایت) مهمان بود که با اشاره به رواج یک جریان افراط گرا یا بنیان گرا در همه ادیان عنوان کرد که داعش و القاعده نمونه‌ای بارز از جریان‌های معنویت گرای افراطی در جهان اسلام و جریان صهیونیست از جریان‌های افراط گرای یهودیت است.

او در بخش کالبد شکافی مسیحیت مدعی شد: «مسیحیت امروز به دو شاخه کلی تبشیری و افراطی تقسیم می‌شود و همان طوری که مسلمان‌ها از جریان تکفیری ناراضی و معترض هستند، مسیحیان نیز از جریان تبشیری مسیحیت بسیار معترض هستند. به طوری که در این راستا برنامه‌های خنثی گر نیز تدوین می‌کنند.»

به ادعای وی «جریان‌های منفی مسیحیت همواره سعی دارند تا خوی افراطی خویش را پشت پرده‌های معنوی پنهان کنند و از ماسک معنویت برای کارهای خود بهره می‌برند.»

مهمان دیگر این برنامه نیز حجت السلام «محمدحسین پیش آهنگ» از پژوهشگران رسانه بود که با تایید نظر کارشناس دیگر مسیحیت تبشیری را از معنویت عیسی مسیح [به گفته او حضرت عیسی] جدا دانست و گفت که معنویت او الهی بود و در راستای اصلاح انحرافات جامعه یهود پیش می‌رفت.

گفتنی است رادیو «گفت‌و‎گو» شش هفته متوالی است با برنامه‌های ضد مسیحیت خود مطالب خلاف واقعیت را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد و در مباحثی که به طور کامل یک طرفه بیان می‌شود دو کارشناس که طبق روال از مدرسان و فعالین حوزه علمیه هستند سخنان یکدیگر را تایید می‌کنند و هر آنچه باور اشتباه در خصوص مسیحیت دارند در رادیو پخش می‌کنند.

پیشتر نیز برنامه‌هایی در ضدیت با مسیحیان بشارتی در رسانه ملی ساخته شده بود، اما این برای نخستین بار است که سلسله برنامه‌هایی پیوسته در این باره تولید می‌شود که حکایت از نگرانی جمهوری اسلامی از افزایش شمار نوکیشان مسیحیان در ایران دارد.
ادعای اینکه تبشیری‌ها ( یا همان مسیحیان بشارتی) جریان افراطی مسیحیت هستند نقش آشکار برخورد متحجرانه نهادهای دینی جمهوری اسلامی با حجاب، کنسرت‌ها، آزادی مطبوعات، آزادی بیان است و تعداد زندانیان از میان دیگراندیشان سیاسی و مذهبی خود گویای تمام واقعیت‌هاست.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading