چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

حکم ٩٩ ضربه شلاق برای یک متهم در تهران صادر شد

0
764

ساده.PNGحکم شلاق و تبعید مردی که به اتهام “رابطه نامشروع” با منشی یک مرکز زیبایی بازداشت شده‌بود، در دیوان عالی کشور تأیید شد. میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از جوان آنلاین، مهر ماه سال ۹۵، دختر جوانی به نام نازنین با مراجعه به اداره پلیس پایتخت از پسری به اتهام اذیت و آزار شکایت کرد و گفت: “منشی یکی از مراکز خدمات زیبایی هستم. روزی در مرکز مشغول کار بودم که پسر ۳۲ ساله‌ای به نام افشین وارد مرکز شد و برای لیزر وقت خواست. بعد از تعیین وقت رفت و در وقت مقرر به مرکز آمد. روی صندلی نشست و سر صحبت را باز کرد. بعد از چند جلسه صحبت ابراز علاقه کرد و شماره تلفنش را داد. من که به او علاقه‌مند شده بودم، تماس گرفتم و با هم قرار گذاشتیم. این بهانه‌ای شد تا با هم ارتباط داشته باشیم و بارها با هم بیرون برویم”.

شاکی در ادامه گفت: «افشین قول ازدواج داده بود به همین خاطر روزی خواست به بهانه دیدن مادرش به خانه‌شان در شمال تهران بروم، اما آن روز وقتی وارد خانه شدم او بود و من. آنجا بود که متوجه شدم دروغ گفته است. خواستم از خانه بیرون بیایم، اما نتوانستم. بعد از آن بود که افشین. . . .»

به دنبال شکایت دختر جوان، آن جوان بازداشت شد، اما هر‌گونه جرمی را انکار کرد و گفت شاکی به میل خودش به خانه ما آمده‌است و رابطه‌مان تنها یک رابطه دوستی بوده است.

پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی و مستشار تولیت فرستاده‌شد و در اولین جلسه رسیدگی به پرونده که پشت درهای بسته انجام شد، شاکی بار دیگر شکایت خود را مطرح کرد و متهم بار دیگر جرمش را انکار کرد.

در پایان هیئت قضایی با توجه به استناد مدارک پزشکی قانونی متهم را از تجاوز به عنف تبرئه و به خاطر رابطه نامشروع به ۹۹ ضربه شلاق و یک‌سال تبعید به سیستان و بلوچستان محکوم کرد.

این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و از سوی قضات یکی از شعبات آن مورد تأیید قرار گرفت.

میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading