پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

خراسان؛ بازداشت و احضار تعدادی از فعالان سیاسی در خراسان

0
880

rezaGolestani.jpgرضا گلستانی، فعال سیاسی در استان خراسان، ظهر روز سه شنبه ۹ خردادماه در منزلش بازداشت شده است؛ همچنین تعداد دیگری فعالان صبح روز گذشته طی تماس تلفنی به شعبه ۲۰۹ دادگاه انقلاب مشهد احضار شده‌اند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، یک منبع آگاه به کمپین بین‌المللی درباره نحوه بازداشت رضا گلستانی گفته است: «صبح روز ۹ خردادماه به رضا دو مرتبه طی تماس تلفنی گفته شد که باید خودش را به شعبه ۲۰۹ دادگاه انقلاب مشهد معرفی کند. رضا هم پس مشورت با وکیلش در تماس دوم به مأمور گفت باید ابلاغیه به صورت کتبی دریافت کند. آما آن‌ها با تهدید به او گفتند اگر نیاید با او به شکل دیگری برخورد می‌کنند. ساعت ۲ عصر چند مأمور بدون نشان دادن حکم وارد خانه او شده‌اند و در مقابل بچه‌هایش او را بازداشت و با خود برده‌اند.»

این منبع با اظهار اینکه علت بازداشت او نامشخص است اعلام کرد: «علت احضار در تماس تلفنی گفته نشده، در زمان بازداشت در منزل هم علت بازداشت او اعلام نشده و حتی حکمی هم برای بازداشت او نشان نداده‌اند. ما احتمال می‌دهیم علت بازداشتش به دلیل فعالیت‌هایش در روزهای انتخابات بوده. علاوه بر بازداشت او، فعالان دیگری طی تماس تلفنی روز گذشته به شعبه ۲۰۹ دادگان انقلاب احضار شده‌اند که قرار است طی روزهای آینده به دادگاه بروند.»

برچسب هاموضوعات روز

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading