جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

خودداری مسئولان زندان رجایی‌شهر از ارائه پرونده پزشکی انور خضری به بیمارستان

0
769

11-537x330.pngانور خضری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، بیش از هشت سال است که از رسیدگی پزشکی محروم است و هم‌اکنون نیز مسئولان زندان رجایی شهر علیرغم وخامت حال این زندانی عقیدتی، از ارائه مدارک پزشکی او به بیمارستان خودداری می‌کنند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، انور خضری، زندانی محبوس در بند هفت سالن ۲۱ زندان رجایی شهر که از تنگی نفس و درد در ناحیه قفسه سینه رنج می‌برد طی روزهای گذشته به بهداری این زندان منتقل شده است. بیمارستان رجایی کرج، جهت رسیدگی به وضعیت انور خضری، گزارشات پزشکی مربوط به قفسه سینه را درخواست کرده و مسئولین به بهانه مفقود شدن این مدارک در سال ۱۳۹۴ از تکمیل درمان این زندانی امتناع می‌کنند. حبس طولانی‌مدت از یک سو و شکنجه‌های اعمال‌شده بر این زندانی از سویی دیگر سبب شده که وی مبتلابه بیماری تنگی نفس و درد در ناحیه قفسه سینه بشود.

این زندانی سنی مذهب در دوران بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات ارومیه برای گرفتن اعترافات اجباری از سوی بازجویان مورد شکنجه قرارگرفته و در این مدت با ضرباتی که با کیلوی آهنی به قفسه سینه‌اش وارد شده، وی  دچار آسیب  جدی شده است. شدت این ضربات به حدی بوده که تمام اندام‌های حیاتی در این ناحیه را با مشکل مواجه کرده است.

انور خضری، زندانی سنی مذهب، پس از هفت سال حبس و علیرغم نقض شدن حکم اعدام وی از سوی دیوان عالی کشور، همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان رجایی شهر نگهداری می شود.

انور خضری،اهل مهاباد به همراه شش زندانی دیگر  اهل شهرهای سقز و مهاباد به نامهای داود عبداللهی، کامران شیخه، فرهاد سلیمی، خسرو بشارت، قاسم آبسته و ایوب کریمی، از تاریخ ۱۶ آذر سال ۱۳۸۸ در حبس به سر می برند.

اواخر اسفندماه سال ۹۴ جلسه دادگاهی این هفت زندانی به اتهاماتی همچون «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام»، «عضویت در گروه‌های سلفی» و «افساد فی‌الارض» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقسیه برگزار شد و در ۵ خردادماه سال ۹۵ صدور حکم اعدام به آنان در زندان به صورت رسمی ابلاغ شد. بعد از اعتراض وکیل پرونده به این حکم، پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده و اواخر سال گذشته این حکم نقض شد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading