جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

در استان گلستان ۱۱۰ روستا با تانکر آب‌رسانی می شود

0
810

golestan-tir-97-1-300x191.jpgمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت که آب‌رسانی به۱۱۰ روستای گلستان با تانکر انجام می‌شود و به دلیل مشکل منابع تامین در زمان پیک مصرف تعداد این روستاها به ۳۰۰ روستا می‌رسد.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، مهدی شکیبافر عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: “از مجموع یک هزار و ۱۱۰ روستای گلستان ۸۱۳ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هستند”. وی با اشاره به این‌که شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان بیش از ۲۲۲ مشترک دارد، افزود: “آب مورد نیاز روستاییان گلستان از ۴۰۲ حلقه چاه و ۱۸۴ دهنه چشمه تامین می‌شود”. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان با بیان این‌که آب‌رسانی به ۱۱۰ روستای گلستان با تانکر انجام می‌شود و در زمان پیک مصرف تعداد این روستاها به ۳۰۰ روستا می‌رسد، تصریح کرد: “۱۱۰ روستا فاقد تاسیسات آبرسانی هستند و در ۱۹۰ روستای دیگر هم با مشکل منابع تامین مواجه هستیم”.

وی با یادآوری این‌که در سال‌های گذشته با اعتبارات صندوق توسعه ملی بیش از ۳۰ روستای فاقد آب استان از نعمت آب شرب بهره مند شدند، اضافه کرد: “بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باید ۱۰ درصد اعتبارات استانی به آب شرب روستایی اختصاص یابد اما این اعتبارات همواره کمتر از ۴۰ درصد تخصیص پیدا کرده است”.

شکیبافر با بیان این‌که هم اکنون آب‌رسانی به روستاهای گلستان با ۲۳ تانکر انجام می‌شود، متذکر شد: “صرفه‌جویی در مصرف آب، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای جلوگیری از بحران در گلستان است و نیازمند اصلاح الگوی مصرف آب در استان هستیم”.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading