پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

دو تن از پنج شهروند بازداشت شده در مریوان با قرار وثیقه آزاد شدند

0
696

همزمان با آزادی دو شهروند از پنج شهروند بازداشت شده در مریوان با قرار وثیقه، سه شهروند دیگر در این شهرستان همچنان در بازداشت به سر می برند و اطلاع دقیقی در مورد وضعیت آنها در دست نیست.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، روز ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷، “محسن فراهمند” ۲۴ ساله فرزند خسرو از اهالی روستای نی از توابع شهرستان مریوان با تودیع وثیقه‌ی ۸۰ میلیون تومانی تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه به صورت موقت آزاد شد. بنا بر این گزارش او روز ۲۶ مهرماه از سوی نیروهای امنیتی در مریوان به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” بازداشت شده بود. هم‌زمان در روزهای گذشته یکی دیگر از اهالی این روستا به نام “محمد دادرسی” ۳۳ ساله فرزند حامد پس از یک ماه و نیم بازجویی با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شد. محمد دادرسی قبل از ظهر ۲۸ آبان‌ماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. گفتنی است که بازداشت این افراد بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی صورت گرفته است و تا هنگام درخواست وثیقه نتوانسته بودند با خانواده‌های خود ارتباط برقرار کنند. آنها همچنین طی مراحل بازجویی، به وکیل هم دسترسی نداشته‌اند. همچنین به غیر از این افراد تاکنون سه تن دیگر از اهالی روستای نی به نام‌های “حمید پروازە” ۲۸ ساله فرزند محمد، “محمد پروازه” ۲۱ ساله فرزند حسین و “سلمان افرا” ۲۲ ساله فرزند رحمت همچنان در بازداشتگاه اطلاعات سنندج در بازداشت به سر می‌برند. حمید پروازه ۲۶ مهرماه، محمد پروازه ۲۷ مهرماه و سلمان افرا ۲۷ آبان‌ماه بازداشت شده‌ بودند.

بر اساس این گزارش اتهام مطروحه علیه این شهروندان “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” عنوان شده است اما با این حال از مصادیق مربوط به اتهام مورد ذکر اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

شهرستان مریوان در استان کردستان ایران است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading