پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

سلیمان پیروتی، زندانی عقیدتی در زندان به سرطان مبتلا شده است

0
600

soleyman.PNGپس از مراجعه به بیمارستان و انجام آزمایش به سلیمان پیروتی زندانی سنی‌مذهب زندان رجایی‌شهر کرج اعلام شده که به بیماری سرطان مبتلا شده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران، این زندانی برای مدت طولانی از وجود درد و علایم بیماری به زندان گزارش کرده بود اما رسیدگی پزشکی به او صورت نگرفت. این زندانی محروم از خدمات درمانی علاوه بر بیماری سرطان به تازگی دو سکته را نیز در زندان پشت سر گذاشته و از بیماریهای دیگری نیز رنج می برد. وضعیت او که تنها ۱۸ ماه از پایان حبسش مانده است رسیدگی فوری پزشکی یا مرخصی درمانی را می طلبد، امری که مسئولان سازمان زندانها به آن توجهی نمی کنند. درحالی‌که وضعیت پزشکی سلیمان پیروتی زندانی آزاردیده سنی‌مذهب در زندان رجائی‌شهر از مدت‌ها پیش حاد بوده، مسئولین زندان هیچ اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دادند.

آقای پیروتی از ۷ ماه پیش در پی درد شدید در کلیه‌های خود احساس کرده و بارها جهت کشف علت درد و مداوای خود به بهداری زندان مراجعه کرده است اما همواره با بی‌توجهی مسئولان برای انتقال خود به مرکز درمانی مواجه شد.

پس از مدت‌ها سرانجام حدود دو هفته پیش وی را به بیمارستان اعزام می‌کنند و پس از انجام آزمایش به او اعلام می‌کنند که به سرطان پروستات مبتلا شده و این درد چند ماهه در کلیه‌ها به سبب پروستات بوده و هم‌اکنون با وجود داشتن بیماری‌ها بسیار، درد و سوزش مثانه و کلیه‌ها ناشی از سرطان پروستات را نیز باید تحمل کند.
همانطور که اشاره شد سلیمان پیروتی علاوه بر این موضوع از بیماری‌های متعددی از جمله فشارخون بالا، دیسک کمر، سیاتیک، ناراحتی دستگاه گوارش رنج می‌برد و تاکنون دو بار نیز دچار سکته‌ی شده بود اما هر دو بار او را به صورت اورژانسی به بیمارستانی بیرون از زندان منتقل کردند. در پی دومین سکته سمت چپ بدن این زندانی به‌کلی از کار افتاده است.

لازم به یادآوری است حتی مورخ ۲۹ آبان ماه که این زندانی به دلیل دومین سکته قلبی به بیمارستان “رجایی شهر کرج” اعزام شد. مامورانی که مسئولیت انتقال و حفاظت از این زندانی را بر عهده داشتند در یک اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی، با صحبت با شهروندان حاضر در بیمارستان، این زندانی بیمار که با دستبند و پابند به تخت بسته شده بود و همچنین در حالت ضعف و سستی به سر می برد را بعنوان “داعشی کثیف” به مردم معرفی کردند. این مامورین با باز کردن درب اتاق به شهروندان تحریک شده اجازه دادند به این زندانی آسیب بزنند. گزارش شده بعضی از شهروندان آب دهان به این زندانی انداختند و بعضی نیز او را مضروب کردند.

لازم به ذکر است سلیمان پیروتی از ۵ سال دوران محکومیت خود، بیش از ۳ سال و نیم آن را گذرانده و درحالی‌که تنها کمتر از یک سال نیم به پایان حبسش باقی است همچنان از داشتن حق مرخصی جهت درمان محروم است.

این زندانی عقیدتی سنی مذهب به اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی متهم است در حالی که خود معتقد است صرفا به فعالیت های تبلیغاتی مذهبی در چارچوب قانون و باروهای دینی اش مبادرت می کرده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading