جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

شهروند بهایی در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شد

0
535

بهگی.PNGامرالله حکمت شعار شهروند بهایی ساکن کرج که در تلاش برای ابقای حق تحصیل فرزندش، آبان ماه سال ۹۵ بازداشت و در مرحله بدوی محکوم به حبس شده بود به حکم دادگاه تجدیدنظر از تمام اتهامات مطروحه تبرئه شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، امرالله حکمت شعار، شهروند بهایی ساکن کرج که در تاریخ ۱۶ آبان ماه ۹۵ توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت شده بود به حکم دادگاه تجدیدنظر از تمام اتهامات مطروحه تبرئه شد. آقای حکمت شعار در آبان ماه ۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه استان البرز بازداشت شده بود و مدت سه روز را در بازداشتگاهی امنیتی سپری کرد و سپس با قید وثیقه آزاد شد. دو ماه پس از آزادی آخرین دفاعیات این شهروند بهایی در مرحله بازپرسی اخذ شد و در ادامه روند دادرسی در فروردین ماه ۹۶ توسط شعبه چهارم دادگاه انقلاب کرج با حضور دکتر محمود بهزادی و زینب یوسفی فخر وکلای خود مورد محاکمه قرار گرفت.
شعبه چهارم دادگاه انقلاب آقای حکمت شعار را به تحمل ۷ ماه حبس محکوم کرد. این شهروند بهایی به کمک وکلای خود به حکم صادره در موعد مقرر اعتراض کرد.

اتهامات مطروحه علیه این شهروند بهایی دایر بر تبلیغ علیه نظام از طریق سرودن اشغار و مصاحبه با رسانه ها حول موضوع دفاع از حق تحصیل فرزند خود بود.

شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان البرز مسئولیت رسیدگی به این پرونده را عهده دار شد و در دو جلسه که آخرین آن مورخ ۱۱ مهرماه سال جاری برگزار شد به این اعتراض رسیدگی کرد.

نهایتا روز ۱۶ مهرماه این شهروند بهایی به محل دادگاه احضار و حکم تبرئه او از اتهامات وارده توسط شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر به وی ابلاغ شد.
لازم به یادآوری است پیش از این بازداشت وضعیت تحصیلی فرزند آقای حکمت شعار که از ثبت نام او در مدرسه ممانعت بعمل آمده بود در فضای عمومی توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

خانواده آقای حکمت شعار در خلال سالهای پس از انقلاب شاهد مصائب و دشواری های متعددی بوده از جمله زندانی شدن پدر آقای حکمت شعار در سال ۶۱ و نیز تحمل بیش از سه سال و نیم زندان برادر وی در سال ۶۲ و همینطور تحمل ۵ سال حبس توسط دایی نامبرده تنها نمونه هایی از این موارد است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading