جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

صدور ۵۰ سال حبس برای هفت تن در ارومیه و سنندج

0
607

downloadدستگاه قضایی جمهوری اسلامی در دو شهرستان ارومیه و سنندج، هفت بازداشتی را مجموعا به پنجاه سال زندان محکوم کرد. اتهام این هفت تن شامل مصادیقی مرتبط با احزاب کُرد مخالف نظام بوده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، دادگاه تجدیدنظر ارومیه حکم ۲۵ سال حبس «حاصل عزیزی» را به ٢٠ سال حبس تعزیری تقلیل داد. حاصل عزیزی از اهالی روستای قره‌سقل از توابع اشنویه در اوایل مهر ۱۳۹۵ به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» بازداشت شده و اسفندماه همان سال از سوی شعبه‌ی یکم دادگاه انقلاب ارومیه به ۲۵ سال حبس محکوم گردید. در خبری دیگر دادگاه انقلاب سنندج، شش تن به نامهای «سیروان رستمی» فرزند علی‌محمد، «وکیل رستمی» فرزند محمدمیرزا، «علی کوهی» فرزند محمدعزیز، «بهروز عزیزی» فرزند محمدصالح، «رسول عزیزی» فرزند اللە‌محمد و «فروان رستمی» فرزند علی‌محمد را مجموعا به سی سال حبس تعزیری محکوم کرد. به تازگی تمامی این افراد برای تحمل حبس پنج ساله به زندان سنندج منتقل شده‌اند.

اتهام این افراد «تبلیغ به نفع یکی از احزاب کُرد مخالف نظام از طریق حمل پرچم اقلیم کردستان عراق» است.

این شش تن، از اهالی روستای میراب سنندج هستند که در مرداد و شهریور ۱۳۹۶ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی، با تودیع وثیقە آزاد شدند.

علیرغم عدم وجود قانون مشخصی مبنی بر ممنوعیت حمل و نگه‌داری پرچم مذکور در ایران، اما شهروندان در صورت حمل و یا نگه‌داری آن با اتهاماتی چون همکاری احزاب کُرد مخالف نظام روبرو می‌شوند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading