پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

ضرب و شتم رسول عزیزی، زندانی سیاسی محکوم به ۲۵ سال حبس، از سوی مسئولان زندان ارومیه

0
972

rasool-azizi-765x510.jpgمأموران وزارت اطلاعات در زندان ارومیه در پی انتشار خبر محکومیت رسول عزیزی به ۲۵ سال حبس، وی را مورد ضرب وشتم و تهدید قرار دادند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، رسول عزیزی که به اتهام محاربه در زندان ارومیه نگهداری می‌شود، در پی  انتشار خبر محکومیتش به ۲۵ سال حبس ، از سوی مأموران وزارت اطلاعات در این زندان احضار و مورد ضرب و شتم و تهدید قرار گرفت. گفتنی است، در اواخر دی‌ماه سال جاری رسول عزیزی در دادگاه انقلاب ارومیه با اتهام «محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کردی» به ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است. رسول عزیزی به همراه پنج نفر دیگر از شهروندان در روستای قره سقل در فاصله زمانی ۲۶ خردادماه تا ۱۳ مرداد از سوی نیروهای امنیتی به اتهام محاربه دستگیر شدند؛ بازداشت این شهروندان در حالی صور گرفت که این شهروندان عادی و کشاورز هیچ‌گونه ارتباطی با احزاب کرد نداشته و تنها در هنگام حضور پیشمرگهای کرد در روستای قره سقل به آنان غذا و نان داده بودند. این شهروندان پس از دستگیری به بازداشتگاه اطلاعات ارومیه منتقل و نزدیک به شش ماه تحت شکنجه‌های شدید برای گرفتن اعترافات ساختگی قرار می‌گیرند.

این متهمان با نام‌های هدایت عبدالله‌پور، رسول عزیزی، محمد ظاهر فرامرزی، جلال مسروری، یعقوب به اکرام و کمال مسروی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به ترتیب به اعدام، ۲۵ سال، ۲۰ سال، ۱۵ سال، ۱۵ سال و ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

برچسب هاموضوعات روز

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading