چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

علیرضا معینیان, فعال مدنی ساکن تبریز جهت تحمل حبس به زندان تبریز منتقل شد

0
677

علیرضا معینیان، فعال مدنی ساکن تبریز که در اعتراضات دیماه سال گذشته بازداشت و پیشتر توسط شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب این شهر به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، روز دوشنبه  بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان تبریز منتقل شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷، علیرضا معینیان فعال مدنی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری دی‌ماه سال گذشته در تبریز، طی روز گذشته  پس از مراجعه به شعبه ‌ی ۱۱ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب این شهر بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان تبریز منتقل شد. علیرضا معینیان در تاریخ ۱۵ مهرماه سال جاری از سوی شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست «قاضی احراری» از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «شرکت در تجمعات غیرقانونی» به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. آقای معینیان پیش‌تر در تاریخ ۱۱ دی‌ماه سال گذشته در جریان اعتراضات دیماه بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی پس از اتمام مراحل بازجویی به قید کفالت آزاد شد. در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه ۹۷ قرار کفالت این فعال مدنی توسط شعبه ۱۹ دادرسی تبریز به قرار وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی تغییر پیدا کرد.

در اعتراضات اواخر سال گذشته که بعضاً با عنوان «اعتراضات دی‌ماه» از آن یاد می‌شود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading