چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

فراموشی ۵ ساله سالن ورزشی شهرستان هیرمند

0
914
سالنهای-ورزشی-متروکه-1-765x510.jpgتنها سالن ورزشی بخش قرقری شهرستان هیرمند که پنج سال پیش در دولت دهم کلنگ زنی شدهف  همچنان زیر گردوغبار مانده است.
به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از عصر هامون، سالن ورزشی بخش قرقری شهرستان هیرمند در سال ۱۳۹۱ کلنگ ساخت آن به زمین زده شد و در سال ۹۴ باهمت و پیگیری‌های مکرر بخشداری این بخش سقفان در سال ۹۴ به اتمام رسید پس‌ازاین اقدامات بار دیگر ساخت سالن ورزشی قرقری راکد ماند تا جوانان این بخش همچنان چشم‌انتظار تدبیری در این خصوص باشند. بخش قرقری شهرستان هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که به دلیل قرار گرفتن در مجاورت ریزگردها بخش اعظمی از مردم این بخش بار سفر بسته‌اند و ترک منزل را به ماندن در سیستان ترجیح داده‌اند. این بخش که در دو دهه قبل روزگاری مملو از کشاورزی، صیادی و همچنین دامداری بود اکنون به منطقه‌ای متروکه با تپه‌های عظیمی از شن و ماسه تبدیل شده است، باقی‌مانده افراد در این روستاها به بدترین وضع معیشتی زندگی می گذرانند.

عظیم‌ترین طوفان‌های شن در سیستان عمدتاً در این منطقه رخ می‌دهد؛ جایی که کمترین مسافت به بستر خشک تالاب هامون را دارد و با اندکی طوفان ریزگردها از کف رودخانه به منازل روستائیان قرقری هجوم می‌آورند.

بااین‌حال اندک مردم باقی‌مانده در بخش قرقری شهرستان هیرمند تنها انتظاری که از مسئولین دارند توجه و اقدام جهادی برای رفع نیازها و کاستی‌هایی است؛ که در این سال‌ها موردتوجه قرار نگرفته و باعث تشدید مشکلات در این منطقه شده است.

اردشیر ارباب زهی بخشدار قرقری پیش‌تر، گفته بود: کلنگ ساخت سالن ورزشی بخش قرقری در سال ۱۳۹۱ به زمین زده شده است که متأسفانه این پروژه تاکنون رها شده و تکمیل نشده است.

وی گفت: با پیگیری‌های مکرر بخشداری قرقری که از طریق فرماندار هیرمند انجام شد اداره ورزش و جوانان استان در آذرماه ۹۴ تنها اقدام به تکمیل سقف سالن نمایید که باره دیگر این پروژه رها شده و به‌دست فراموشی سپرده شده است.

ارباب زهی خاطرنشان کرد: بخش قرقری شهرستان هیرمند بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد و عدم وجود هیچ سالن ورزشی درشان جوانان و همچنین افراد این بخش نیست امید است اداره ورزش و جوانان استان با تدابیر ویژه به تکمیل این پروژه مهم برای جوانان بیاندیشد.

بااین‌حال منطقه سیستان به لحاظ قهرمان‌پروری بسیار مستعد بوده و ضروری است زیرساخت‌ها برای جوانان فراهم شود تا نهایت ظرفیت خود را در این عرصه به ظهور برسانند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading