پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

فرهاد امری حصاری و امید آفاقی دو شهروند بهایی در قشم بازداشت شدند

1
441

download.jpgصبح امروز سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ دو شهروند بهایی ساکن جزیره قشم توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت شدند. به گزارش حقوق بشر در ایران ، فرهاد امری حصاری و امید آفاقی توسط ماموران امنیتی در منزل خود بازداشت شدند و ماموران پس از تفتیش کامل منزل این دو شهروند بهایی بسیاری از اموال شخصی آنان از جمله موبایل ها، کتب ، کامپیوتر و دیگر وسایل شخصی ضبط شده است. فرهاد امری حصاری یکی از فعال حق کودک از جمله بازداشت شدگان امروز می باشد که پیشتر در تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۸۹ بازداشت و پس از ۶۵ روز به قید وثیقه آزاد شد . این شهروند بهایی در شهر مشهد بازداشت و به یکسال حبس تعلیقی در طی ۵ سال محکوم شده بود. امید آفاقی نیز که صبح امروز توسط ماموران امنیتی بازداشت شد دارای فرزندی خردسال است که پیشتر در شهر کرمان زندگی می کرد و به جهت فعالیت اقتصادی در این جزیره سکونت داشت.

به گفته یک منبع مطلع همچنان از محل نگهداری این دو شهروند بهایی بازداشت شده اطلاعی در دست نیست .

همچنین صبح امروز ادیب حق پژوه یکی از شهروندان بهایی ساکن شهر شیراز نیز توسط ماموران امنیتی بازداشت و محل کار و زندگی وی مورد تفتیش قرار گرفت. از محل نگهداری این شهروند بهایی نیز اطلاعی در دست نیست.

هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading