پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

قرار بازداشت مصطفی دانشجو، وکیل دادگستری و فعال حقوق دراویش تمدید شد

0
654

مصطفی دانشجوقرار بازداشت مصطفی دانشجو، وکیل دادگستری و از فعلان حقوق دراویش گنابادی محبوس که از تاریخ ۱۶ تیرماه در زندان اوین محبوس است، توسط قاضی مقیسه تمدید شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، قرار بازداشت مصطفی دانشجو، وکیل دادگستری و از فعالان حقوق دراویش گنابادی که در تاریخ ۲ تیر ماه به دستور بازپرس هادی پور از شعبه سوم بازپرسی دادسرای امنیت تهران واقع در زندان اوین بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین که متعلق به وزارت اطلاعات میباشد منتقل گردید و تا به امروز همچنان محبوس در زندان اوین میباشد تمدید گردید . علی شریف زاده وکیل مدافع مصطفی دانشجو , روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه، طی یادداشتی در این خصوص گفت: “در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه رسما وکالت پرونده مصطفی دانشجو را به عهده گرفتم. علیرغم بیماری شدید قلبی و ریوی مصطفی دانشجو با درخواست وی مبنی بر تقلیل یا تبدیل قرار بازداشت موقت به وثیقه به واسطه شرایط جسمانی ایشان بود از طرف قاضی مقیسه مورد پذیرش واقع نشد و قرار بازداشت موقت ایشان تمدید شد”. لازم به ذکر است، مصطفی دانشجو بهبیماری حاد قلبی و آسم شدید مبتلاست و به گفته پزشکان تشدید بیماری وی نتیجه حبسی است که از سال ۹۰ تا ۹۴ متحمل شده است. با این حال و با وجود دستور مستقیم دادیار ناظر بر زندان اوین مبنی بر اعزام وی به مراکز درمانی، مقام‌های مسئول زندان اوین از اعزام او به بیمارستان جلوگیری می‌کنند. لازم به ذکر است حقوق بشر در ایران در گزارشات متعددی پیرامون ابتلای آقای دانشجو به بیماری حاد قلبی و ریوی و نیاز ایشان به درمان و رسیدگی پزشکی اطلاع رسانی کرده بود .

این وکیل زندانی شامگاه ۱۶ تیر در خانه مادری خود توسط هفت مامور مسلح بازداشت و پس از ۴۵ روز نگهداری در سلول انفرادی ۲۰۹ بازداشتگاه وزارت اطلاعات به قرنطینه زندان اوین منتقل و از آنجا به بند ۴ که مخصوص نگهداری مجرمان مالی و اقتصادی است منتقل شد.

دستور بازداشت آقای دانشجو پیرو پرونده‌ای که در سال ۹۶ برای وی تشکیل شده و با عناوین اتهامی مرتبط با درویشان بازداشت شده در حادثه موسوم به گلستان هفتم، از سوی شعبه سوم بازپرسی امنیت تهران صادر شده است.

این فعال حقوق دراویش اردیبهشت ماه سال گذشته بنا بر نامه‌ حراست کل دانشگاه آزاد از ادامه تحصیل محروم شد. همچنین پروانه وکالت وی نیز در جریان دفاع از حقوق دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی با گزارش نهادهای امنیتی لغو و سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ را همراه سایر مدیران وبسایت مجذوبان نور و وکلا و فعالان حقوق دراویش تحت عناوین اتهامی “عضویت در فرقه ضد امنیتی دراویش، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان” در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس بود و در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ با پایان یافتن مدت محکومیتش از زندان آزاد شد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اخبار پیشنهاد شده

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading