جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

محرومیت آتنا دائمی, فعال مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین از دسترسی به خدمات پزشکی

0
609

آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در بند زندان اوین از مشکلات بینایی رنج می‌برد از دسترسی به خدمات پزشکی علیرغم تائیدیه پزشکی مبنی بر اعزام وی به مرکز درمانی خارج از زندان  با ممانعت مسئولان زندان اوین از دسترسی به مرکز درمانی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران، آتنا دانمی کنشگر مدنی و فعال حقوق کودک محبوس در بند زنان زندان اوین علیرغم مشکل حاد در بینائی و همچنین تائیدیه پزشک زندان اوین مبنی بر اعزام وی به مرکز درمانی خارج از زندان اوین با توجه به ممانعت مسئولان زندان اوین از اعزام این فعال مدنی به مرکز درمانی جلوگیری بعمل آمده است.  بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن تائید و اطلاع این خبر گفت, آتنا دائمی در حال حاضر به دلیل بیماری و مشکل در بینائی که دامنه آن وسعت یافته شده و  وی  مدت‌هاست که با سرگیجه‌ و سردردهای مدام و بی‌حسی در ناحیه چشم راستش دست و پنجه نرم میکند علیرغم این مشکل حاد ممانعت مسئولان زندان اوین و بی توجهی آنها به سلامت زندانیان در بند در زندان اوین باعث شده تا نسبت به اعزام این کنشگر مدنی به مرکز درمانی خارج از زندان ممانعت بعمل آورند.  این منبع مطلع در ادامه گفت, پیش از این پزشک بهداری زندان قرچک در اردبیهشت‌ماه ۹۷ برای او درخواست انجام «ام آر ای» را نوشته بود ولی با این حال او تاکنون به مراکز درمانی خارج از زندان برای معاینه منتقل نشده است. این منبع مطلع همچنین در ادامه گفت, همچنین دادیار ناظر بر زندان درخواست خانواده او برای ملاقات را مدت‌هاست نپذیرفته است.

لازم به ذکر است آتنا” فاطمه” دائمی کنشگر مدنی به دفعات بدلیل آنچه که محرومیت وی از حقوق شهروندی وی بوده بوده است دست به اعتصاب غذا زده بود و البته اثرات مخرب جسمانی اعتصاب غذا بر بدن وی باعث بروز مشکلات دیگری نیز شده است که نیاز به درمان و مراقبتهای پزشکی تخصصی دارد.

آتنا (فاطمه) دائمی ۲۹ ساله، در تاریخ ۲۹ مهرماه سال ۱۳۹۳ توسط اطلاعات سپاه پاسداران در تهران  بازداشت شده بود.  این کنشگر مدنی بمدت ۸۶ روز در سلول انفرادی بند دو الف تحت بازجوئی فرار گرفته بود. وی در تاریخ ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ پس از پایان بازجویی ها به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.

این زندانی پس از چندین بار به تعویق افتادن جلسه دادگاه نهایتا در تاریخ ٢٣ اسفندماه ٩٣، در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با حضور وکیل خود و دیگر متهمین این پرونده مورد محاکمه قرار گرفت. وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر و با اعمال ماده ۱۳۴ به ۵ سال حبس کاهش یافت.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading