جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

محرومیت زندانی عقیدتی سهیل عربی از حق ملاقات

0
509

سهیل عربیزندانی عقیدتی سهیل عربی در بیست و هشتمین روز از محرومیت از حق ملاقات با خانواده خود به سر میبرد .

به گزارش حقوق بشر در ایران , سهیل عربى  زندانى عقیدتی چهارمین ھفتە متوالی میباشد کە بە دلایل نامعلوم از ملاقات با وکیل و دیدار با خانوادە محروم گشتە و کماکان از وی خبری دقیق در دست نمیباشد امروز با دستور قضایی بە زندان مراجعە کردم و متاسفانە مطابق معمول سە ھفتە پیش سهیل ممنوع ملاقات بود و جواب قانع کنندەای نیز از جانب مسئولین زندان دریافت نکردم. خانوادە سهیل ھمچنان در نگرانی و بی خبری از وضعیت سلامتی او بسر میبرند. لازم به ذکر است که , ۲۷ نهاد سیاسی، مدنی، حقوق بشری و بیش از ۵۰۰ فعال سیاسی و مدنی، با امضای بیانیه ای خواستار آزادی سهیل عربی، زندانی سیاسی محبوس در زندان بزرگ تهران (فشافویه) شده بودند . گفتنی است، سهیل عربی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ (فشافویه) در پرونده‌ای که در داخل زندان برای وی مفتوح شده بود، به اتهامات “توهین به مقدسات” و “تبلیغ علیه نظام” از سوی شعبه ۲۸دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در این پرونده مفتوحه سهیل عربی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال، از بابت اتهام توهین به مقدسات به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و نسترن نعیمی، همسر سابق آقای عربی نیز به تحمل یک سال و شش ماه حبس محکوم شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سهیل عربی در پرونده جدید که در زمان تحمل دوران محکومیت‌اش مفتوح شده بود، روز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه ۹۷ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

سهیل عربی در دی‌ماه سال ۹۶ با انتشار نامه ای سرگشاده ضمن اشاره به عدم استقلال قوه قضاییه و نمایشی بودن محاکمه گفته بود“ اواخر سال جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب بابت دو اتهام ناروای فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات شرایط محاکمه فراهم شد.” همچنین در ادامه تاکید کرده بود که هردو اتهام وی “نارواست”.

لازم به ذکر است، سهیل عربی مورخ ۵ بهمن‌ماه ۹۶ به بند یک قرنطینه زندان اوین منتقل و سپس به زندان بزرگ تهران (فشافویه) تبعید شد.

آقای عربی متولد ۳۰ مردادماه ۱۳۶۴ و دارای یک فرزند دختر است، او در آبان‌ماه ۱۳۹۲، از سوی «قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران» بازداشت شد و مدت ۲ ماه را در سلول انفرادی گذراند.

سهیل عربی به‌خاطر نوشتن مطالبی انتقادی در اینترنت ابتدا به حکم مراجع قضایی جمهوری اسلامی به «سب النبی» متهم و به اعدام محکوم شد هرچند حکم وی بعدا به ۷ سال حبس تقلیل یافت.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading