جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

محرومیت مجید عزیزی از دریافت خدمات درمانی در زندان عادل‌آباد شیراز

0
706

مجید عزیزی، فعال مدنی محبوس در زندان عادل آباد شیراز علیرغم بیماری بر اساس تصمیم مسئولین زندان از دریافت دارو محروم مانده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران، مجید عزیزی، فعال مدنی محبوس در زندان عادل آباد شیراز از دسترسی به داروهای مورد نیاز خود محروم است. شرایط و وضعیت سلامتی این شهروند شیرازی که از تاریخ ۲۸ آبان ماه جهت تحمل محکومیت یک ساله خود در زندان به سر می‌برد، موجب نگرانی خانواده این زندانی شده است. یک منبع نزدیک به خانواده این فعال مدنی در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران گفت: “مجید عزیزی از بیماری قلبی رنج می‌برد و دارو مصرف می‌کند؛ اما طی این مدت اجازه‌ی دسترسی به دارو‌هایش را نداشته است.همچنین تماس‌های او محدود بوده و هر چند روز یک‌بار می‌تواند با خانواده خود تماس بگیرد. خانواده آقای عزیزی در آخرین تماسی که داشته از وضعیت نامناسب بیماری او مطلع شده‌اند و نگران وضعیت فرزندشان هستند. تلفن زندان عادل‌آباد در دوره‌های چند روزه تعمداً توسط مسئولین زندان قطع می‌شود”. در تاریخ ۲۸ آبان‌ماه ۹۷، مجید عزیزی، فعال مدنی ساکن شیراز جهت تحمل دوران محکومیت یک ساله خود به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود.

پیشتر یک منبع نزدیک به این فعال مدنی در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران گفته بود: “مجید عزیزی فعال مدنی و کارشناس بازیگری سینما که از جمله مخالفان حجاب اجباری بود پس از حضور در دادگاه با دست‌بند و در حضور خانواده خود جهت اجرای حکم یک ساله به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد”.
در تاریخ ۲۷ مردادماه سال جاری حکم یک سال حبس دادگاه بدوی این فعال مدنی از سوی شعبه ۱۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس به ریاست محمد رضا حسین پور عینا تایید شده بود.

وی پیشتر به دلیل حمایت از اقدامات اعتراضی در رابطه با حجاب اجباری بازداشت و در تاریخ ۱۴ اسفند ۹۶ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading