جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

محکومیت رامین حسین پناهی به اعدام

4
753

رههجج.PNGزندانی سیاسی رامین حسین پناهی در دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم شد .

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از یک منبع مطلع ، این حکم بە اتهام “عضویت در کوملە و اقدام علیە امنیت ملی” بر وی تحمیل شدە و  از طریق وکلای رامین حسین پناهی بە خانوادە وی اعلام شدە است پیشتر یکی از اعضای خانوادە حسین پناهی گفتە بود کە سپاه پاسداران درخواست حکم اعدام  را برای رامین حسین پناهی بە دادگاه انقلاب دادە است. وی  روز سەشنبە (١٩ دی / ٩ ژانویە) بە زندان مرکزی شهر سنە (سنندج) منتقل شدە بود. رامین حسین پناهی فعال سیاسی کورد اول تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در شهر سنە بازداشت و از آن زمان تاکنون در بازداشت ادارە اطلاعات و اطلاعات سپاە بسر بردە است. جلسه‌ی دادگاه این فعال سیاسی، روز، دوشنبه ۲۵دی ماه در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب “سنندج” به ریاست قاضی «سعیدی» و یک قاضی دیگر برگزار شد .

 در این جسله رامین حسین پناهی به قاضی دادگاه اعلام کرده است، که وی در اداره اطلاعات سنندج تا حد مرگ مورد شکنجه قرار گرفته تا جائیکه کلیه‌های وی دچار خونریزی شده و تاکنون هم تحت مداوای پزشکی قرار نگرفته است.

به گفته وکیل ایشان:« در ادامه این فعال سیاسی در مورد اتهامات خود، ضمن رد حمل هرگونه سلاح و حضور و مشارکت در درگیری نظامی، اعلام نمود تنها برای دیدار با خانواده و مادر بیمارش به سنندج آمده است. وی تمامی اتهامات را بی پایه و تنها سناریو سازی وزارت اطلاعات اعلام نموده است.»

رامین حسین پناهی در حالی به “اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله” و نیز حمل اسلحه و شرکت در درگیری نظامی متهم شده است که در این دادگاه اکیدا اتهام “حمل اسلحه و شرکت در درگیری نظامی” را رد کرده و آنها را اتهامی بی اساس خوانده است.

رههجج.PNG

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading