سه شنبه , ۰۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

محکومیت روح الله مردانی به ۶ سال حبس

0
496

روح الله مردانی.jpgروح‌الله مردانی، معلم و دانشجوی دانشگاه تهران که از ۲۸بهمن ۹۶ در زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد، به ۶ سال حبس محکوم شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، روح‌الله مردانی معلم و دانشجوی رشته‌ی ادبیات دانشگاه تهران با حکم دادگاه بدوی به تحمل ۵ سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و یک سال حبس به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و دو سال محرومیت از برخی حقوق اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. گفتنی است، پیشتر این معلم زندانی، که ۲۸بهمن ۹۶، در اعتراضات سراسری دی‌ماه بازداشت شده بود، از ۴ اردیبهشت ماه ۹۷ دست به اعتصاب غذا زده بود و بنا به وعده مسئولان مبنی بر رسیدگی به پرونده اش ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به اعتصاب غذای خود پایان داد. اعتراضات مردمی شهروندان در سراسر ایران که از ۷ دی ۱۳۹۶ (۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) از مشهد و شهرهای بزرگ استان خراسان آغاز شد و دامنه آن به شهرهای دیگر ایران هم رسید باعث گسترش اید اعتراضات شد . فراخوان شرکت در این تظاهرات که در آغاز «نه به گرانی» (پویش اعتراضات و تجمع مردمی) و اعتراض به سیاست‌های دولت حسن روحانی نامیده شد، در شبکه‌های اجتماعی انجام گرفت،ابتدا با خواست‌هایی اقتصادی، علیه فساد گستردهٔ دولتی-حکومتی و میزان بالای بیکاری بود .

در این تجمعات اعتراضی تعداد بسیار زیادی از شهروندان به صرف اعتراضات به حق خود که خواستار حقوق شهروندی و تغییر در وضعیت معیشت خود بودند بازداشت و ۲۵ نفر از شهروندان هم در طی روند بازداشت در بازداشتگاه و در زیر شکنجه کشته شده اند .

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading