جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

محکومیت شاپرک شجری زاده از دختران خیابان انقلاب به دو سال حبس تعزیری و ۱۸ سال تعلیقی

0
712

(فاطمه) شاپرک شجری زاده،از دختران خیابان انقلاب به دو سال حبس تعزیری و ۱۸ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران , ( فاطمه ) شاپرک شجری زاده از دختران موسوم به خیابان انقلاب که در حرکتی نمادین و در یک نافرمانی مدنی برای مقابله با سرکوب و فشارهای اجتماعی به زنان در ایران اقدام به برداشتن حجاب خود نموده بود و پس از آویختن روسری خود بر چوبی،‌در خیابان قیطیریه بازداشت شده ‌بود به دوسال حبس تعزیری و ۱۸ سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

لازم به یادآوری است که شاپرک شجری‌زاده نخستین بار دی ماه گذشته در خیابان قیطریه به دلیل برداشتن روسری از سر و شرکت در کمپین چهارشنبه‌های سفید بازداشت شد. دومین بار او را در کاشان به همراه پسر خردسالش بازداشت کردند. نسرین ستوده، وکیل شاپرک شجری زاده هم هم ‌اکنون به دلیل دفاع از او در بازداشت است.

فاطمه (شاپرک) شجری‌زاده برای بار دوم به دلیل اعتراض به حجاب اجباری، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به همراه پسر ۹ ساله‌اش در کاشان، بازداشت شد و چندی بعد با قرار وثیقه «سنگین» ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد گردید . لازم به ذکر است پسر ۹ ساله شاپرک شجری‌زاده ساعاتی پس از بازداشت اولیه ایشان ، به همراه دوست این دختر خیابان انقلاب آزاد شدند.

پیش تر گزارش شده بود شاپرک شجری زاده از تاریخ ۲۰ اردیبهشت در اعتراض به بازداشت مجددش در کاشان دست به اعتصاب غذا زد . نسرین ستوده، وکیل شاپرک شجری‌زاده، پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، به اتفاق همسر شاپرک شجری‌زاده به دادسری کاشان مراجعه می‌کنند تا موکل خود را ملاقات کند وی در رابطه با این ملاقات گفته: «از موکلم خواهش کردم که اعتصاب غذای خود را بشکند، اما چون او نسبت به شکستن این اعتصاب غذای رضایت نمی داد درخواست کردم که حداقل آب، نمک و قند را استفاده کند.

خانم شجری‌زاده این درخواست را پذیرفت (اعتصاب غذای‌تر) و من امیدوار هستم که با توجه به اینکه اساسا جرمی اتفاق نیفتاده هرچه زودتر شاپرک از زندان آزاد شود. اعتراض علنی به حجاب اجباری از دی‌ماه و با انتشار فیلمی از اعتراض ویدا موحد به حجاب اجباری در خیابان انقلاب آغاز شد. لازم یه یادآوری است که نسرین ستوده وکیل خانم شجری زاده پیش تر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است .

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اخبار پیشنهاد شده

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading